۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بارزانی نقش خود را به درستی ایفا کند

  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۲۱ بازدید
  • ۰

جمیل بایک اعلام کرد که اوجالان از بارزانی خواسته در راستای برگزاری نشست موسوم به کنگره ی ملی کُرد نقش خود را به درستی ایفا کند، اما حزب دموکرات به شیوه ای دیگر عمل کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Dicle haber، جمیل بایک، رییس شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد: «نامه ای که از سوی رهبر ما آپو برای مسعود بارزانی نوشته شده دارای اهمیت ویژه ای است. در این نامه از بارزانی خواسته شده در خصوص برگزاری کنگره ی ملی کُرد، حمایت از کُردهای سوریه و حل اختلافات پ.ک.ک و حزب دموکرات اقدام شود».
وی در ادامه افزود: «برخی ها می خواهند کنگره ی ملی کُرد اصلاً برگزار نشود و گروه دیگری نیز می خواهند این کنگره براساس امیال و خواسته های آنان برگزاری شود اما رهبر ما از بارزانی خواسته در این حوزه نقش خود را به درستی ایفا کند و هر چه زودتر کنگره را برگزار کند. متاسفانه درست در همان روزی که این نامه به وی تحویل داده شده، حزب دموکرات کردستان عراق اعلام می کند که خودگردانی کُردهای سوریه را به رسمیت نمی شناسد و واقعاً هیچ چیزی نمی تواند از این بدتر و تاسف برانگیزتر باشد و بدون تردید هیچ یک از کُردها این موضع حزب دموکرات را نپذیرفته اند».
بایک در پایان به این موضوع اشاره کرد که بین پ.ک.ک و حزب دموکرات توافقاتی در خصوص کُردهای سوریه حاصل شده اما حزب دموکرات به این توافق پایبند نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *