۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران، بارزانی و تروریسم پژاک

  • ۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۹۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: تروریسم پ.ک.ک و شاخه هایش یک درد مشترک منطقه به ویژه ایران، ترکیه، سوریه و عراق است. با نگاهی کوتاه متوجه می شویم برخورد با این پدیده شوم آنطور که باید موفق نبوده است. ترکیه پس از فراز و نشیب های مختلف بالاخره راه را در ایجاد یک آلترناتیو برای پ ک ک دید و برای این منظور از بازرانی کمک گرفت و بارزانی نیز علنا علیه پ ک ک موضع خود را اعلام کرده و حتی تلویحا آن را به برخورد مسلحانه تهدید نمود. این که ترکیه توانست تا این حد بارزانی را علیه پ ک ک تشویق کند یک موفقیت بزرگ برای آن است.

آیا ایران نیز توانسته است در این زمینه از بارزانی علیه تروریسم پژاک به عنوان شاخه ای از پ ک ک استفاده کند ؟ من شخصا ندیده ام . وقتی ترکیه با سابقه کینه توزی علیه بارزانی و حتی اطلاق عناوین توهین آمیز می تواند او را هم در ترکیه و هم در سوریه علیه تروریست های پ ک ک بکار گیرد چرا ایران نباید بتواند موفق تر عمل کند؟ دلیل ؟

بارزانی یک ایرانی و متولد مهاباد است. او بارها اعلام کرده کمک های ایران به کردهای عراق در دوران ستم صدام را فراموش نخواهد کرد. او خود را مدیون ایران می داند. ایران هرگز برخوردی توهین آمیز نسبت به کردهای عراق نداشته و ندارد. افکار عمومی کردستان عراق بسیار طرفدار ایران است اما واقعا جای تعجب است چرا مسئولان ذیربط ایران از این پتانسیل استفاده لازم را نمی برند تا فعالیت فرقه تروریستی پژاک در خاک کردستان عراق به کلی ممنوع و متوقف شود همان کاری که دولت مرکزی عراق با منافقین کرد؟

امید است مسئولان ذیربط ایرانی گام های لازم در این زمینه را بردارند چون بسیار موفق تر از ترکیه می توانند عمل کنند و از همه مهم تر افکار عمومی کردستان عراق نیز در این زمینه همراه ایران خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین