۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اگر پ.ک.ک اسلحه را زمین بگذارد!

  • ۱ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۵۱ بازدید
  • ۰

۱- اگر پ.ک.ک اسلحه را زمین بگذارد، مردم کرد در ترکیه پس از دهه ها و قرن ها در صلح و آزادی زندگی خواهند کرد.

۲- اگر پ.ک.ک سلاح را زمین بگذارد، یک فرد کرد در ترکیه دیگر یک شخصیت نظامی و ایدئولوژیک نخواهد بود، فرد کرد می تواند به عنوان یک انسان به معنای کامل کلمه زندگی کند. جنگ بین دو ایدئولوژی آخرالزمان و عثمانی برای همیشه متوقف می شود.

۳- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، مردم کرد ترکیه در صورت عملی نشدن خواسته‌هایشان به قندیل نمی‌گریزند، آنها باید یاد بگیرند که خواسته‌های خود را از طریق گفت‌وگوی حقوقی برآورده کنند نه با سلاح.

۴٫ اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فرد کرد در ترکیه و مناطقی که پ‌ک‌ک جمعیت دارد، توسعه می‌یابد. او جنگ را می‌داند و جز خدمت سربازی چیزی نشنیده است.

۵- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌های خود را کنار بگذارد، ترکیه هیچ بهانه‌ای برای انجام حملات هوایی، تهدید به حملات زمینی و نابودی دام‌های مردم عراق نخواهد داشت. این کشور شامل اقتصادهای مرزی نیز می‌شود. می دانیم که مرز عراق به ترکیه دروازه ورود به اروپاست و چقدر خوب و بد برای کردهای ویران شده به همراه خواهد داشت.

۶- اگر پ.ک.ک سلاح را زمین بگذارد، اتحادیه میهنی که اکنون با بحران رهبری مواجه است، با تشکیل اتحاد نظامی با پ.ک.ک علیه بارزانی و پ.ک.ک، به ویژه در شنگال، ضعف خود را پنهان نمی کند و مردم را به سمت خود جذب می کند. او مشکلات خود را برای دیگری نمی فرستد در روانشناسی به آن دوری گرایی می گویند یعنی شما نقاط ضعف خود را به گردن دیگران می اندازید و آنها را پنهان می کنید. اتحادیه میهنی دیگر با پ.ک.ک و پارتی مبارزه نخواهد کرد.

۷- اگر پ.ک.ک اسلحه را زمین بگذارد بچه های کردهای ایران در امان خواهند بود و توسط پ.ک.ک ربوده نمی شوند و کشته نمی شوند.

۸- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، آخرین ایدئولوژی کردی قرن بیستم که یک ناسیونالیسم کردی آرمان‌گرا و کوته‌نگر بود، پایان خواهد یافت. آنها نمی دانند. کردها، به ویژه حامیان آخرالزمان، مبارزه و سیاست را به شیوه ای مدنی و متکثر یاد خواهند گرفت.

۹- اگر پ‌ک‌ک سلاح را زمین بگذارد، زنان کرد از ایده فمینیسم آخرالزمانی رها می‌شوند و می‌توانند از منظر دیگری به جهان نگاه کنند. او می تواند درس بخواند، روشنفکر باشد، فعال باشد، اما سلاح حمل نکند. در دنیای پیشرفته، زنان فعال هستند، اما مرد نمی شوند و زنانگی خود را نمی کشند. پ.ک.ک و آخرالزمان زنان را نجات نداده است متأسفانه آنها را تبدیل به مرد کرده اند، برای این چریک های دختر پس از زمین گذاشتن اسلحه بسیار دشوار است که با دنیای زنان آشتی کنند.

۱۰- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، شمال سوریه پس از شکست تروریست‌های داعش، جنگ برادرکشی نخواهد کرد و تجربه اقلیم شمال عراق را تکرار نخواهد کرد.

۱۱- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، کردهای ترکیه و حامیان آخرالزمان خواهند فهمید که دنیای امروز دنیای کاریزما نیست. طرفداران آپوئیسم خواهند آموخت که رهبرشان نباید به جای آنها فکر کند، برای آنها بنویسد، برای آنها بخواند یا برای آنها تصمیم بگیرد. پس فکر می کنند، می نویسند، مطالعه می کنند و خودشان برای سرنوشت زندگی شان تصمیم می گیرند. می دانیم که آپو و مذهب تعیین کننده زندگی فردی و خصوصی مردم کرد است.

۱۲- اگر پ‌ک‌ک اسلحه‌ها را زمین بگذارد، آپو به فکر ۴۵ میلیون نفر نخواهد بود و عقل سلیمی ندارد که در یک بخش از کشور چه کند و در قسمت دیگر چه کند. آیا آپو می تواند هنر کند و مردم ترکیه را در میدان عمل خوشحال کند، چهار قسمت چطور؟ کردهای سایر نقاط کشور برای کشوری که در آن زندگی می کنند برنامه های خاص خود را دارند. آپو یک نسخه برای چهار بخش مختلف کشور ساختگی کردستان نوشته است. مثل این است که به کسی سرطانی، سرماخوردگی، سکته قلبی، سردردی بگوییم استامینوفن بخور تا خوب شود.

۱۳- اگر پ‌ک‌ک اسلحه‌های خود را زمین بگذارد و وارد عرصه سیاسی شود، مشخص می‌شود که پس از سال‌ها گسترش ایدئولوژی که ما می‌فهمیم و سایر احزاب محافظه‌کار نمی‌دانند چگونه باید کار سیاسی کرد؟ کار عملی سیاسی با حرف مردانه و ایدئولوژی نشر فرق دارد، احزاب زیادی بوده اند که وارد عرصه کار عملی شده اند و مردم به آنها پشت کرده اند. چون کردها اونوقت میگن الاغ سیاه و سفید.

۱۴- اگر پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین بگذارد، نمی‌گویم کنگره ملی کرد برگزار می‌شود، اما به برگزاری نزدیک است. پ‌ک‌ک دیگر سلاحی نخواهد داشت که حرف‌هایش را به همه و هر حزبی تحمیل کند.

۱۵- اگر پ.ک.ک در ترکیه اسلحه را زمین بگذارد، ادبیات تحت سلطه مسلحانه پ.ک.ک که کاملاً نابود شده است، زنده می شود.

۱۶- اگر پ.ک.ک سلاح را زمین بگذارد، نظام تک حزبی در ترکیه پایان خواهد یافت و احزاب دیگر ظهور خواهند کرد، پ.ک.ک مخالفان و منتقدان خود را در ترکیه با زور اسلحه سرکوب کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین