۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین بار در پ.ک.ک روسری به سر کردم!

  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۲۶۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : درباره فعالیت های فکری گروهک تروریستی پ.ک.ک در رابطه با زنان مطالب زیادی گفته شده است. اما هیچ یک از آنها نتوانسته اند به اندازه کافی واقعیت های وضعیت زنان در این فرقه را منعکس کنند. شاید عجیب ترین چیزی که در پ.ک.ک دیدم این بود که زنان در آن زمان در پ.ک.ک روسری به سر می کردند.

ما در مورد استفاده از زنان به عنوان ابزار برای منافع سازمانی پ.ک.ک، تجاوز به زنان چریک توسط رهبران و کادرهای پ.ک.ک، حاملگی زنان در کوهستان، کشتار و انحلال آنها و بسیاری موارد دیگر مقالات زیادی نوشته ایم.

یک زن عضو پ.ک.ک با نام رمز نوال که مانند هزاران دختر و زن کرد دیگر در سن ۱۸ سالگی به دلیل عشق به کردستان به پ.ک.ک پیوسته بود، داستان خود را تعریف کرد.
نوال در سال ۱۹۹۲، زمانی که در دانشگاه یوزونجی یل وان دانشجو بود، و جمعی از دوستانش، وان را به مقصد بایزید ترک کردند و از آنجا به کوه آغری رسیدند. نوال گفت: «ما رفقای پ ک ک را در کوهستان دیدیم.
از همان روز اول شوکه شدیم…
نوال می گوید مدتی در کوه ماندیم و سپس به مرزهای ایران رفتیم. البته عبور از مرز کار ساده ای نبود. اما روز اول به آنجا رسیدیم و وقتی رفقا از ما استقبال کردند شوکه شدیم.
«وقتی رسیدیم، چیز بسیار عجیب و جالبی دیدم، شاید عجیب‌ترین چیزی که در پ‌ک‌ک دیدم این بود که زنان در آن زمان روسری داشتند.
«یکی از مقامات زن چند لباس به ما داد و به ما گفت که روسری بپوشیم. سعی کردم بفهمم چرا این کار را می کنند. فکر کردم واقعا برای نجات کردستان به کوه رفتم یا به خاطر روسری؟!
«دخترانی که از بایزید آمده بودند در ابتدا از پوشیدن روسری خودداری کردند. اما چون دانشجو بودیم مشکلی با روسری نداشتیم. می توانم بگویم که برای اولین بار آن را در PKK پوشیدم.
نوال ماجرای اولین روز حضورش در پ.ک.ک را اینگونه بیان می کند: «روز اول نرمش نشان دادیم و از همان ابتدا انقلاب ارزشمند خود را از دست دادیم و بسیاری از مردم انقلاب را ترک کردند زیرا مشکل ما با مشکل روز اول بسیار متفاوت بود. ما آن را در PKK دیده ایم…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین