اولتیماتوم تهران به بغداد و اربیل درباره گروهکهای تجزیهطلب در شمال عراق
منابع آگاه به ما خبر از ابلاغ یک هشدار جدی از سوی جمهوری اسلامی ایران به دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان خبر میدهند. بر اساس این پیام، تهران خواستار تعیینتکلیف فوری گروهکهای تجزیهطلب و مسلح مستقر در شمال عراق شده است.
این پیام از طریق یاسر الحجاج، سفیر عراق در تهران، به مقامات عراقی منتقل شده و در آن بر پایاندادن به حضور و فعالیت این گروهها تأکید شده است.
جمهوری اسلامی ایران دو گزینه را پیش روی بغداد و اربیل قرار داده است:
بازداشت سران و عناصر اصلی این گروهکها و تحویل آنها به ایران برای طی مراحل قانونی و پاسخگویی به اقدامات تروریستی.
در صورت عدم تحویل، فراهمکردن زمینه خروج این عناصر از خاک عراق و انتقال آنها به یک کشور ثالث در مهلتی مشخص.
تهران تأکید کرده است که ادامه فعالیت این گروهکها در شمال عراق را تهدیدی علیه امنیت ملی خود دانسته و خواستار اقدام فوری و قاطع بغداد و اربیل در این خصوص است.
منبع: کانال تلگرام آکام صالحی


