۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اوجالان ،بارزانی و داعش، مثلثی برای نابودی کُردها

  • ۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰

اوجالان ،بارزانی و داعش ابزار دولت ترکیه برای سرکوب و نابودی کردها می باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : اردوغان برای ناودی کُردها از اوجالان ، داعش و بارزانی بهره گرفته و در دو جبهه داخلی و برون مرزی کردها را قتل و عام می کند. مجری سیاست های اردوغان در نسل کشی کُردها در جبهه ی برون مرزی  مسعود بارزانی و داعش می باشد.

گروه تکفیری داعش بهانه ی برای شروع جنگ و دولت ترکیه به بهانه جنگ با داعش وارد خاک عراق و سوریه شده ولی به جایی بمباران مناطق تحت سیطره داعش مناطق گریلایی پ ک ک را یمباران می کند، همچنین درگیری کُردها در شهرهای کردنشین کوبانی و شنگال با داعش جزء دیگری از سیاست اردوغان برای سرکوب و نابودی کردها به حساب می آید.

بارزانی  با وجود  کُرد بودن  در حمایت از کُردها موضع متفاوتی را اتخاد کرده  ، و از حامیان اصلی قتل و عام کُردها توسط ترکیه محسوب می شود ،بارزانی برای از دست ندادن حکومت سنتی خود از قدرت های منطقه حمایت و کشتار کُردها برای وی چندان ارزشی ندارد ، بنابراین با مجوز ورود ارتش و هواپیمایی ترکیه به خاک اقلیم  کردستان عراق بزرگترین حامی  اردوغان برای نابودی کُردها محسوب می گردد.

اردوغان و سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) برای نابودی کُردها در داخل کشور سیاست های را اتخاد کرده اند که برای همه ی کُردها ی ترکیه  مجهول و نامعلوم  می باشد.

عیدالله اوجالان و تشکیل حزب گارگران کردستان (پ ک ک ) اولین قدم ترکیه در نسل کشی کُردها محسوب می شود. عبداالله اوجالان دست نشانده سازمان اطلاعاتی ترکیه ۴۰ سال پیش با شعار مانیفست کردستان به جنگ با دولت ترکیه برخاست   و محصول این جنگ ها ۴۵۰۰۰ کشته و آوارگی هزاران خانواده ی کُرد می باشد و این به معنایی نسل کشی کُردها که اوجالان نقش بسزایی در این نسل کشی ایفا کرد .

دولت ترکیه پس قتل و عام کُردها با همکاری اوجالان در طی چندین سال جنگ و درگیری ، توسط اوجالان پروسه ی مذاکرات صلح را مطرح کرده تا با تغییر رویکرد در سیاست های خود شیوه ی نوینی در سرکوب کُردها داشته باشد.

موضوع مذاکرات صلح در ترکیه موجب دو دستگی و اختلاف میان کُردها گردید و اتحاد پیشین کُردها را از هم کسیخت ، افراد بیشتری در سایه ی این اختلافات از پ ک ک  جدا و خود را تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه کردند .

دیگر استراتژی سازمان اطلاعاتی ترکیه برای سرکوب کُردها  تاسیس حزب دمکراتیک خلق ها ( ه د پ) به دستور اوجالان بود.

پیروزی حزب ( ه د پ ) در انتخابات پارلمانی ترکیه موجب افزایش نارضایتی های ترک های ناسیونالیستی گردد و افزایش این نارضایتی ها از سوی ترک ها مجوزی  برای سرکوب کردها بدست اردوغان گردید چرا که ترک ها شهروند درجه یک ترکیه بوده و رضایت ترک برای اردوغان اولویت دارد.

اما در این میان ه د پ  نیز برای نابودی کردها  ماهرانه ایفای نقش می نماید و کمتر کسی به این رفتار ه د پ مشکوک می شود . ه.د.پ در نخستین واکنش به شروع جنگ، هواداران خود را به راهپیمایی صلح فراخوانده است. فراخوانی را که بازداشت کُردها و یا قتل آنان را برای ترکیه آسان می سازد . نیروهای ویژه در عملیاتی گسترده تاکنون صدها نفر را در مناطق مختلف ترکیه به اتهام ارتباط با ترور بازداشت کردەاند.

سازمان سرویس اطلاعاتی ترکیه (میت)  تا کنون توانست است کردهای بسیاری را با سیاست های خود به قتل رساند ، بارزانی ، اوجالان ،داعش سه مثلث برای نابودی کسردها می باشند که تاکنون موفقیت های چشمگیری را برای ترکیه به رقم زده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین