۹ فروردین ۱۴۰۳

اهون چیاکو، شخصی که با خون برادرش در پژاک صاحب مقام شد

  • ۹ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۶۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : اهون چیاکو عضو مجلس کودار قبلا در بخش مطبوعات پژاک کار می کرد. زمانی اهون چیاکو در پژاک و کودار مطرح شد که در سال ۲۰۱۰ برادرکوچک او با کد سازمانی “چیا “در منطقه مریوان کشته شد و این قربانی برای اهون مبدل به یک نردبان تبدیل شد تا او به عضویت مجلس پژاک درآید. زیرا او از قدرت انچنانی برخوردار نبود. اهون چیاکو بعلت چاقی بیش از حد که داشت نمی توانست به منطقه عملیاتی اعزام شود و به همین علت نامبرده فاقد تجربیات جنگ جریکی بود و به این سبب افرادی که فاقد تجربیات جنگ باشند از طرف کادرها جدی گرفته نمی شوند و کادرهای با تجربه به این افراد اهمیت نمی دهند. لازم به یاد اوری است در گروهک های تروریستی زمانی شخص مطرح می شود که در عرصه های عملیاتی تجربه داشته باشد و به این افراد مانند اهون چیاکو سر بار گفته می شود.
در پژاک و کودار هم همانند پ.ک.ک خانواده هایی همیشه نسبت به دیگران صاحب نفوذ بیشتری می شوند و این عادت از پ ک ک به کودار نیز سرایت کرده است. در پ.ک.ک هم اگر نگاه کنیم افرادی صاحب مقام می شوند که عضوی از خانواده اش در گروه کشته شده باشد که این خصوص سبب می شود کسانی که قدرت مدیریت کافی را داشته باشند انتخاب نشوند و کسانی پست هایی را در اختیار دارند که قدرت مدیریت را ندارند بلکه با انتخاب جنین افرادی تخریبات انها بیشتر می شود. در کودار و پژاک هم با پیروی از پ ک ک انتخاب جنین افرادی رو به افزایش است که یکی از انها نیز اهون چیاکو است.

اهون در واقع با خون برادرش صاحب قدرت و مقام شد و به همین علت پژاک او را به اروپا فرستاد و در اروپا با اینکه چندین سال در انجاست فعالیت های پژاک روز به روز کوچکتر می شود و پژاک به علت سلیقه های شخص اهون به کنترل سرویس های اطلاعاتی اروپایی در آمده است و بیشتر با سرویس های اطلاعاتی فرانسه سروکار دارند و از یک طرف هم در قبال دادن اطلاعات به دولت هایی مانند اسرائیل و عربستان پول دریافت می کنند. دیگر انرژی اهون در پژاک به پایان رسیده است. زیرا او نمی تواند مستقل تصمیم بگیرد. چرا که سرویسهای اطلاعاتی بدنبال اشخاصی هستند که برایشان کارآیی  داشته باشد و همیشه به انها اطلاعات تازه بدهد و مدیریت پژاک با اینکه فهمیده اند که اهون به کنترل سرویس های اطلاعاتی در امده است از دادن اطلاعات به او خوداری می کنند و به همین علت اهون دیگر نمی تواند جوابگوی این سرویس ها شود و تاثیر خود را از دست می دهد. همانند “کلهر برادر  فرزاد کمانگر “که بعد از مدتی برای پژاک کار کرد و در نهایت با رفتن به اروپا از پژاک جدا شد. و اهون نیز دچار چنین سرنوشتی خواهد شد. زیرا با از برکردن نوشته و گفته های عبداله اوجالان نمی توان راهی را پیش برد و اهون مانند یک سخنگو عمل می کند و اراده خود را از دست داده است و اگر به گفته هایش نگاه کنیم بیشتر با گفتمان رادیکال به موضوع ها می پردازد. حال اینکه او خودش در درونش با تناقضات مواجه است. زیرا در در مدتی که حدودا ۱۲سال در اروپا است کاری را پیش نبرده و کارها تکرار و روز به روز کوچکتر می شوند و در همه تظاهرات و راهپیمایی های پژاک در اروپا حدودا ۱۰ الی ۱۵ نفر شرکت می کنند و این خود نشانه بی کفایتی عملکرد اهون چیاکو است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *