۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت ۱۵ فوریه برای عبدالله اوجالان

  • ۱ بهمن ۱۳۹۳
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰
اوجالان در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ دستگیر شد و اکنون می خواهد در ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ مذاکرات صلح را به نتیجه برساند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از HaberTurk، عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک در تمام اظهارات نظرات خود بر روی تاریخ ۱۵ فوریه تاکید فراوانی داشته و همیشه عنوان کرده است روند مذاکرات و مسئله کردها باید تا ۱۵ فوریه به نتایج مهمی دست پیدا کند.
حال این سوال پیش می آید، دلیل اهمیت ۱۵ فوریه برای عبدالله اوجان چیست؟ ۱۶ سال پیش در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ عبدالله اوجالان به ترکیه بازگردانده شد و ۱۵ فوریه به عنوان تاریخ دستگیری وی محسوب می شود، برخی معتقدند که دلیل اصرار وی برای حل و فصل مسئله کردهای در ۱۵ فوریه پاک شدن دستگیری وی در این تاریخ از تقویم ترکیه است. ولی در کنار این موضوع حکومت و حزب دموکراتیک خلق ها علی رغم تمام اصرارها در خصوص روند مذاکرات از ارائه تقویم اجتناب کرده اند.
از طرف دیگر، کوه قندیل بعضا اقدام به ارائه جزئیاتی از پیش نویس ۴ ماده ای عبدالله اوجالان به رسانه ها کرده است. “مصطفی کاراسو” یکی از فرماندهان کنگره جوامع کرد در آخرین اظهارات خود در خصوص زمان بندی روند مذاکرات عنوان داشته است: موافقت با پیش نویس عبدالله اوجالان از جانب حکومت ترکیه و شروع مذاکرات مستقیم باید در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۵ عملی شود. بعد از این اظهار نظرات اکنون تمام نگاهها به ۱۵ فوریه دوخته شده است. در اتاق های فکر و تحلیل های سیاسی از ۱۵ فوریه به عنوان “روز تغییرات مهم” یاد می کنند.
لازم به ذکر است که عبدالله اوجالان در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹با دستگیری در کشور کنیا به ترکیه بازگردانده شد. ۱۶ سال از آن روز گذشته است و هدف عبدالله اوجالان در روند مذاکرات این است که ۱۵ فوریه را در تقویم ترکیه از “روز دستگیریش” به “روز حل و فصل مسئله کردها” تغییر دهد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *