۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • وقتی نقاب از چهره تروریستها می‌افتد / حمله توسعه طلبانه پ.ک.ک به نیروهای ارتش سوریه

وقتی نقاب از چهره تروریستها می‌افتد / حمله توسعه طلبانه پ.ک.ک به نیروهای ارتش سوریه

  • ۳۰ دی ۱۳۹۳
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

در حالی که تا روزهای اخیر، بسیاری از محافل سیاسی و رسانه های داخلی کشور، نیروهای نظامی کرد وابسته به گروهک تروریستی پ.ک.ک در سوریه را، با القابی هم چون مدافعین انسانیت و آزادی نام میبردند و ذات پلید و تجزیه طلب این گروهک ضد ایرانی را حال به هر بهانه ای در پشت این القاب پنهان میساختند، اما چند روزی است که با افتادن نقاب از چهره این تروریستها در شهر حسکه سوریه، آنها با همان سلاح های دریافتی از سوی کشورهای مختلف با نام دفاع از خود، به نیروهای ارتش سوریه حمله برده و به دنبال اشغال این منطقه و به نوعی توسعه طلبی ارضی هستند، که این خود از استراتژی های گروهک تروریستی پ.ک.ک میباشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :سال گذشته دولت سوریه و نیروهای پ.ک.ک بر سر کنترل مشترک شهر حسکه توافق کردند. هر دو طرف برای بیرون راندن داعش از حسکه مبارزه می کنند اما دو روز است که دو طرف علیه هم نیز می جنگند.

روزنامۀ حریت در این باره نوشت: در درگیری های بی سابقۀ میان نیروهای کرد وابسته به پ.ک.ک و دولت سوریه در شهر حسکه در شمال شرقی این کشور، حداقل ۱۸ تن جان خود را  از دست دادند.

به گفتۀ دیده بان حقوق بشر سوریه درگیری ها که از نخستین ساعات شنبه آغاز شدند، اکنون دو روز است که همچنان ادامه دارند. رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان حقوق بشز سوریه گفت: «تاکنون ۸ تروریست پ.ک.ک عضو یگان های مدافع خلق (YPG) و ۹ سرباز و شبه نظامی منتسب به دولت سوریه جان خود را  از دست داده اند.» یک زن غیر نظامی نیز در درگیری های روز شنبه کشته شده است.
براساس توافقی که سال گذشته صورت گرفت، قرار بود نیروهای کرد ۳۰ درصد شهر را که نواحی کردنشین و مختلط کرد و عرب نشین بودند کنترل کنند و بقیه نواحی که عمدتاً عرب نشین بودند تحت کنترل نیروهای حکومت باشند. برخی نواحی نیز برای هردو طرف منطقۀ ممنوعه به شمار می رفت.
هر دو طرف با هم علیه جهادی های دولت اسلامی مبارزه می کردند تا آنها را از حسکه بیرون برانند، که مرکز استانی با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین