۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انفجار بمب در ساختمان های مرکزی HDP در مرسین و آدانا ۶ زخمی برجای گذاشت

انفجار بمب در ساختمان های مرکزی HDP در مرسین و آدانا ۶ زخمی برجای گذاشت

  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰
طی انفجار دو بمب در ساختمان های مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در استانهای آدانا و مرسین مجموعا ۶ نفر زخمی شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، در ستاد مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در استان های مرسین و آدانا طی فاصله زمانی کوتاهی چند بمب منفجر شد که در مجموع باعث زخمی شدن ۶ نفرگردید.
در شهر سیهان از استان آدانا پاکتی به ساختمان مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها بوسیله پست فرستاده شد. این پاکت حامل بمبی بود که به برای حسین بیاض، رئیس مشترک حزب در این شهر ارسال شده بود. در ساعت ۰۹:۵۰ به وقت محلی آنکارا این بمب منفجر شد. شدت این انفجار به قدری بود که پنجره های ساختمان های اطراف حزب تا فاصله ۱۲ متری محل انفجار تخریب شده است. این انفجار باعث زخمی شدن ۳ نفر و خسارت های زیادی به ساختمان حزب شده است. “حسین بیاض” و “صباح الدین پیشکین باش” روسای مشترک حزب به همراه “ابراهیم یعقوب” زخمی شده و به بیمارستان خصوصی آدانا منتقل شدند. در استان مرسین نیز بمبی که در گلدانی کار گذاشته شده و به ساختمان مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها ارسال شده بود منفجرشده و ۳ نفر نیز در آنجا زخمی شدند.
صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در حساب شخصی خود در توئیتر حزب عدالت و توسعه را مسئول این انفجارها معرفی کرده است.
همچنین کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در حساب شخصی خود در توئیتر به این بمب گذاری ها اشاره کرده و عنوان کرد: این حملات ناجوانمردانه را محکوم کرده و برای تمام زخمی ها شفای عاجل از خدا طلب می کنیم. بعد از این بمب گذاری وظیفه اصلی با سیاستمداران است که با اظهارات خود باعث افزایش تنش ها نشوند. همه با هم باید در مقابل این حملات بایستیم.
علاوه بر این، بولنت آرنج، معاون نخست وزیری ترکیه که در وان به سر می برد نیز در اظهارات خود به این بمب گذاری ها پرداخته و عنوان کرد: این یک توطئه است. امروز در استان هایی که بمب گذاری صورت گرفته است میتینگ های انتخاباتی قرار بود برپا شود. این بمب گذاری ها برای تهییج افکار عمومی ترکیه صورت گرفته است. هدف از این بمب گذاری ها ایجاد هرج و مرج در ترکیه است.
عمر چلیک، وزیر فرهنگ و توریسم ترکیه نیز در اظهاراتی عنوان کرده است: بعد از این بمب گذاری ها بلافاصله با فرمانداری های استان ها، فرماندهان ژاندارمری، رئیس پلیس ها و روسای سازمان امنیت ملی ترکیه (میت) در استان ها دیدار کرده و به برخی اطلاعات دست پیدا کردیم. اکنون برای در انتشار این اطلاعات بسیار زود است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین