۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سفر مهم هیئت امرالی به کوه قندیل

  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۱۲ بازدید
  • ۰

بر اساس اخبار منتشر شده، هیئت امرالی به عراق رسیده و به کوه قندیل اعزام شده است تا دیدار مهمی با سران پ.ک.ک در چارچوب تحولات اخیر ترکیه داشته باشد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Haber7، هیئت امرالی در چارچوب روند مذاکرات صلح به کوه قندیل اعزام شده است. به دلیل اختلافات به وجود آمده میان حزب دموکراتیک خلق ها و حکومت ترکیه، هیئت امرالی که نتوانسته بود از ۵ آوریل به بعد با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک دیدار کند امروز صبح عازم کوه قندیل شده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، هیئت امرالی به عراق رسیده و به کوه قندیل اعزام شده است تا دیدار مهمی با سران پ.ک.ک در چارچوب تحولات اخیر ترکیه داشته باشد. در این سفر زمینی که از مرز “خابور” صورت گرفته است، پروین بولدان و ادریس بالوکن، روسای فراکسیون حزب دموکراتیک خلق ها، خطیب دجله، رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتلک و جیران باغری یاناک، عضو کنگره جنبش زنان کرد بعد از ورود به عراق برای دیدار با فرماندهان پ.ک.ک به کوه قندیل اعزام شده اند.
ادریس بالوکن، درحساب شخصی خود در توئیتر عنوان کرده است: طی ساعات بامداد راهی کوه قندیل شدیم. این همه رفت و آمدها و این همه تلاش های شبانه روزی در روند مذاکرات امیدواریم با رسیدن به صلح پایدار به اتمام برسد. در این روند عدم جدیت حزب عدالت و توسعه را در نظر نمی گیریم. بیشترین توجه ما بر روی خواسته های مردم خودمان است. ضمانت کننده صلح برای کردها؛ حزب دموکراتیک خلق ها است. نباید فراموش کرد که روند مذاکرات تا کنون با تلاش های یک جانبه کردها به این جا رسیده است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین