۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انشعابی بزرگ در گروه تروریستی پ ک ک

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
  • ۴۲۶ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :انشعاب بزرگ دیگری در گروهک تروریستی پ.ک.ک در حال شکل گیری می باشد.

گروهک تروریستی پ.ک.ک چندین بار شکاف و انشعاب در گروهک را تجربه کرده است ، جدایی عثمان اوجالان به همراه از کادرهای گروه شکاف بزرگی میان عناصر فرقه بوجود آورد.
امروزه حاصل مذاکرات امرالی جنگ پ ک ک با دولت ترکیه می باشد ،در همان روزهای آغازین مذاکرات منجر میان اعضاء و فرمانده هان گروه بر سر این موضوع اختلاف و دو دستگی بوجود آمد.
جمیل بایک ،مصطفی قره سو ،دوران کالکان از جمله فرمانده هان رده بالای گروه ، که مخالف مذاکره و معتقد به مبارزه مسلحانه می باشند.
مراد کاریلان ،بسه هوزات و صبری اوک از فرمانده رده بالای گروه ، که مخالف مبارزه مسلحانه بوده و خود را ملزم به پیروی از دستور عبدالله اوجالان می دانند و بر مبارزه سیاسی معتقد می باشند.
گروه تروریستی پ ک ک تاکنون سعی بر این داشته به گونه ای رفتار نماید تا این اختلاف و جناح بندی مشهود نباشد ،ولی سخنرانی های متناقض فرمانده هان گروه همه چیز را هویدا می سازد.
بعنوان نمونه می توان به اظهارات مسئول قرارگاه مرکزی پ ک ک اشاره کرد
نورالدین صوفی مسئول قرارگاه مرکزی شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در منطقه ی زاپ در مصاحبه ی به تعریف و تمجید از اوجالان پرداخته و اعلام کرد، ما تحت اوامر رهبر خود عبدالله اوجالان هستیم ، نورالدین صوفی در حالی مدعی می شود که تحت اوامر اوجالان هستند، که شخص اوجالان از اتمام خشونت ها و جنگ مسلحانه می گوبد ولی برخی از سران و اعضای پ.ک.ک که اکثراً اعضای شاخه‌ی نظامی این فرقه‌ها هستند؛ با این کار مخالفند و چون قادر به مخالفت آشکار نیستند؛ با راهکارهای گوناگون درصدد مسدود کردن جریان آشتی و صلح هستند.

عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان نیز با مشاهد چنین شرایط بحرانی در پ ک ک در مقطعی از زمان مدعی شد که قصد تاسیس حزب جدیدی را در ترکیه دارد.
عثمان اوجالان و افراد جدا شده از پ ک ک نظیر نظام الدین تاش زمانی از فرمانده هان ارشد گروهک بوده اند، بدنبال تاسیس حزبی است که بر پایه ی ارزش های سوسیالیستی و دمکراسی بوده و بارها سیاست های خشونت طلبانه ای سران پ ک ک را مورد انتقاد قرار داده و اعلام می دارد.
عثمان اوجالان در پی بازگشت به ترکیه و تاسیس حزب جدید بوده تا تمام عناصر جدا شده از فرقه را به عضویت حزب درآورد و ،همچنین بسیاری از عناصر گروهک و حتی هوادارن عادی از سیاست های جنگ طلبانه پ ک ک به ستوه آمده اند و بدنبال آرامش و زندگی آرم هستند .
اردوغان و بارزانی چراغ سبز تشکیل حزب را به عثمان اوجالان داده بوده اند ،و احتمال می رود با توجه به کشتار تروریست های پ ک ک ،پژاک فعلا این پروژه متوقف شده باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین