۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد کُردها از سیاست‌های پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲
  • ۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : سال‌هاست که پ‌ک‌ک گفته است که پژاک را برای مبارزه با حکومت ایران تأسیس کرده است تا در ایران مداخله سیاسی و نظامی کند. اما در واقع منابع مالی و نیروی انسانی برای مبارزه با ترکیه را فراهم می کند.

هرگاه این انتقاد مطرح می شود، هواداران آن بلافاصله می گویند که پژاک بارها به نظامیان ایرانی حمله کرده و چند پاسدار را کشته است. اما این فعالیت چه دستاوردی داشته است؟ کدام قسمت از خاک ایران را یک روز در اختیار داشته است؟
کسانی که ادبیات نظامی را می‌دانند، می‌دانند که این گونه فعالیت‌ها در زمره فعالیت‌های غیراصولی قرار می‌گیرد که برای فریب دشمن یا نمایش قدرت نظامی و ایجاد خسارت جزئی به منظور ایجاد تعادل قدرت در مذاکرات برای به دست آوردن جایگاه یا شکست دادن دیگری انجام می‌شود!
دستور کار آنها در سیاست نیز مشابه است. سال هاست که در کوه نشسته اند و حرف های یکدیگر را تکرار می کنند، محتوای اصلی حرف هایشان این است که مردم کرد به آنها بدهکار است و باید آن را پس بدهند. این چیزها از طریق مجلات، تلویزیون و… در کوهستان به دست مردم می رسد، اگر بخواهند قدم های بیشتری بردارند، کادرشان را به جایی می فرستند که از هر دو طرف برایشان پیروزی باشد. چون تنها کار آنها عضوگیری است و کادرهایشان نیروهای جدیدی را با خود می آورند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین