۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد پزشکان بدون مرز در مورد کمپ تحت کنترل گروهک تروریستی پ ک ک!

انتقاد پزشکان بدون مرز در مورد کمپ تحت کنترل گروهک تروریستی پ ک ک!

  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱
  • ۱۴۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : پزشکان بدون مرز (MSF) توجه خود را به خشونت و مرگ کودکان در اردوگاه هول که تحت کنترل سازمان تروریستی PKK/YPG است، جلب کردند.

پزشکان بدون مرز در گزارش خود با عنوان “در چنگال دو آتش: کمپ هول سوریه بین خطر و ناامیدی” در ۷ اکتبر به وضعیت اردوگاه پرداختند
انها براین هستند که کودکان بین اتش پ ک ک  و داعش قرار گرفته اند

اقامت  ۵۰۰۰۰ نفر، اکثرا کودک، در اردوگاه هول، تحت کنترل سازمان تروریستی پ.ک.ک اشاره کردند. YPG که این کمپ در شمال شرق سوریه قرار دارد

در این گزارش خاطرنشان شده که مرگ ۲ پسری که در انتظار درمان اورژانسی جان خود را از دست داده اند، از جمله موارد دلخراش در این کمپ در ماه های اخیر بوده است و این به معنای مشاهده آزار و اذیتی است که با نگه داشتن این تعداد زیادی از مردم برای مدت طولانی در اینجا تجربه شده است.
.پ ک ک در در مان کودکان بی توجهی می کند و انها را به مرگ می سپارند

۷۹ کودک در سال ۲۰۲۱ در هول کمپ جان خود را از دست دادند

این گزارش حاکی از آن است که ۷۹ کودک از جمله ۲ پسر مورد بحث در سال گذشته در اردوگاه جان باختند. گزارش شده است که ۳۵ درصد از افرادی که در سال ۲۰۲۱ در کمپ جان باختند، زیر ۱۶ سال سن داشتند و ذکر شد که کمپ به مرور زمان به مکانی خطرناک و ناسالم تبدیل شده است.

در این گزارش که در آن آمده است اعضای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و کشورهایی که اتباع آنها در گمپ هول و دیگر بازداشتگاه‌ها در شمال شرق سوریه به سر می‌برند به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، از اعضا و کشورهای مذکور خواسته شده است که اتباع خود را پس بگیرند

در این گزارش آمده است: “برعکس، آنها روند را به تعویق انداختند یا از بازگرداندن کامل شهروندان خود به کشور خودداری کردند و آنها را بی تابعیت کردند و در برخی موارد حتی تا آنجا پیش رفتند که تابعیت آنها را سلب کردند.”

مارتین فلوکسترا، مسئول مسئول  MSF در سوریه، گفت که کودکانی بودند که پس از مدت ها انتظار مراقبت های پزشکی در کمپ جان خود را از دست دادند و همچنین کودکانی که در سن ۱۱ سالگی از مادران خود گرفته شدند و هرگز به آنها نرسیدند.

فلوکسترا توضیح داد که وقتی آنها توانستند در اردوگاه هول کمک پزشکی دریافت کنند، کودکان عمدتاً بدون بستگانشان و توسط افراد مسلح به بیمارستان، یک ساعت دورتر از کمپ، منتقل شدند.

فلوکسترا با مقایسه اردوگاه هول، که اکثر جمعیت آن کودکان هستند، با یک “زندان روباز”، خاطرنشان کرد که کودکان اینجا نمی توانند دوران کودکی خود را بگذرانند و محکوم به قرار گرفتن در معرض خشونت و استثمار هستند.

با اشاره به اینکه مردم ساکن اینجا در معرض خشونت و خطر هستند و بیش از ۳ سال است که ۵۰ هزار نفر در کمپ زندگی می کنند، تلاش ها برای تعطیلی کمپ نتیجه ای نداشته است، افزود: هنوز راهی درازمدت وجود ندارد. راه حل های جایگزین برای پایان دادن به این بازداشت خودسرانه و نامحدود.” هستند

مارتین فلوکسترا تاکید کرد که هر چه مدت بازداشت در اردوگاه هول طولانی‌تر باشد، وضعیت بدتر می‌شود و نسل آسیب‌پذیری را پشت سر می‌گذارد که متحمل خشونت شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین