۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • انتخابات عراق به پروپاگاندای تبلیغاتی پ.ک.ک در سنجار پایان داد

انتخابات عراق به پروپاگاندای تبلیغاتی پ.ک.ک در سنجار پایان داد

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، هنگامی که داعش در اوج سلطه وحشت خود در عراق و سوریه بود ، جهان از تصاویر بیرون آمده از منطقه سنجار در عراق شوکه شد.

اعضای اقلیت ایزدی توسط داعش کشته ، شکنجه و به بردگی گرفته شدند. در حالی که جامعه بین المللی آزادی آنها را جشن می گیرد ، جامعه یزدی همچنان مورد سوء استفاده گروه تروریستی پ.ک.ک قرار دارد.

پ ک ک خود را در سنجار مستقر کرده و از ایزیدی ها به عنوان سپر تبلیغاتی سوء استفاده می کند. برای مدت طولانی ، پ ک ک و هواداران آن استدلال می کردند که این گروه از حمایت بالایی در میان ایزدی ها برخوردار است.

با این حال ، نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق کاملاً عکس این را نشان می دهد.

هر سه کرسی منطقه انتخاباتی سنجار توسط نامزدهای حزب دموکرات کردستان یعنی مهما خلیل ، ویان دخیل و مجید شنگالی به دست آمد.

از سوی دیگر ، حزب سیاسی وابسته به پ.ک.ک تنها حدود ۲۰۰۰ آرا را به دست آورد.

علاوه بر این ، نتایج در سنجار چیزهای زیادی در مورد روایت غلط در حال گردش در منطقه و اقلیت ایزدی می گوید.

پیش از کشتار داعش علیه مردم ایزدی ، حکومت اقلیم کردستان بر منطقه مورد مناقشه سنجار کنترل داشت. با این حال ، هنگامی که داعش وارد منطقه شد ، پ ک ک فرصت جدیدی را احساس کرد. با مقابله با داعش ، می تواند روابط عمومی خود را بهبود بخشد و بر کوه های سنجار کنترل پیدا کند و پیوند غیر رسمی از عراق به سوریه را تأمین کند.

پس از ایمن سازی پیوند حمل و نقل مذکور ، پ ک ک مبارزه با داعش را متوقف کرد و YBS را تشکیل داد. این نیروهای پیشمرگه کرد بودند که داعش را از شرق سنجار بیرون راندند و بعداً واحدهای PMF جنوب سنجار را از عناصر داعش پاکسازی کردند.

در حالی که این اتفاق در زمین رخ داد ، پ ک ک ، گروه های اصلی آن و هواداران از فاجعه مردم ایزدی برای تبلیغات خود استفاده کردند.

در سراسر پایتخت های غربی ، پ.ک.ک با تأکید بر اینکه آنها تنها حامی مردم ایزدی هستند و برای محافظت از جامعه نیاز به حمایت دارند ، از برنامه خود حمایت کردند. علاوه بر این ، پ ک ک و گروه های جبهه ای آن هر از گاهی خود را به عنوان تنها نماینده جامعه ایزدی معرفی می کنند.

در حالی که این تبلیغات در غرب بسیار مورد توجه قرار گرفت ، مردم ایزدی به زندگی در اردوگاه های آوارگان داخلی ادامه دادند و پ ک ک از بازگشت به خانه آنها جلوگیری کرد.

هشدارهای دولت اقلیم کردستان علیه پ ک ک و تاکید شدید ترکیه مبنی بر اینکه منطقه امن برای پ ک ک در منطقه سنجار قابل تحمل نخواهد بود در گوش ناشنوایان قرار گرفت. بارها و بارها حکومت اقلیم کردستان و به ویژه حزب دموکرات کردستان تاکید کردند که حضور پ.ک.ک باید پایان یابد تا بازگشت بی خطر آوارگان ایزدی به خانه هایشان در سنجار به صورت امن ، داوطلبانه انجام شود.

ترکیه به نوبه خود چندین حمله هواپیمای بدون سرنشین را علیه تروریست های ارشد پ.ک.ک در منطقه انجام داد و سعی کرد دولت فدرال عراق را وادار به اقدام علیه پ ک ک کند.

با این حال ، هشدارهای ترکی و کردی با استثمار بدبینانه یزدی ها کنار گذاشته شد. پس از هر حمله هواپیمای بدون سرنشین ترکیه ، ماشین های تبلیغاتی کار کرده اند تا آنها را به عنوان حملات علیه مردم ایزدی معرفی کنند.

در راستای این رویدادها ، نتایج انتخابات این هفته عراق نشانه فروپاشی افسانه در مورد سنجار است. مردم ایزدی می خواهند به وضعیت قبل از جنگ بازگردند و از پ ک ک حمایت نمی کنند.

جهان باید بازگشت یزدی ها به خانه های خود را تسهیل کند و آنها را از استثمار گروه های تروریستی رها کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین