۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • «امنیت مرزها و مقابله با «پ.ک.ک» و «آب»مهم‌ترین محور رایزنی وزیر امور خارجه ترکیه در عراق

«امنیت مرزها و مقابله با «پ.ک.ک» و «آب»مهم‌ترین محور رایزنی وزیر امور خارجه ترکیه در عراق

  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
  • ۷۸ بازدید
  • ۰

یک منبع مسئول در وزارت خارجه عراق اعلام کرد که «امنیت مرزها و مقابله با گروه تروریستی «پ.ک.ک»، «آب» و «مبادلات تجاری» مهم‌ترین محور رایزنی «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه در عراق خواهد بود.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، یک منبع مسئول در وزارت خارجه عراق که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه به عراق سفر خواهد کرد و در این دیدار چند پرونده‌ مشترک بین دو کشور مورد بحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

براساس اعلام وزارت خارجه عراق، سفر فیدان زمینه را برای سفر برنامه‌ریزی شده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به عراق هموار می‌کند و قرار است که قبل از سفر اردوغان تفاهماتی حاصل شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: فیدان علاوه بر پرونده آب و تبادلات تجاری بین دو کشور، پرونده امنیتی مربوط به مرزهای مشترک و گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی اعلام کرد: از سرگیری صادرات نفت عراق از چاه‌های اقلیم کردستان از طریق بندر جیهان ترکیه از دیگر موضوعاتی است که در سفر وزیر امور خارجه ترکیه به آن پرداخته خواهد شد.

براساس اعلام این منبع مسئول در وزارت خارجه عراق، یکی از پرونده‌های مورد توافق کامل بغداد و آنکارا، پروژه راه توسعه‌ای است که بصره، خلیج فارس و اراضی ترکیه را به هم متصل می‌کند و هر دو کشور به دنبال ایجاد سریع آن هستند.

وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به کشور عراق همچنین، علاوه بر دیدار با فواد حسین، همتای عراقی خود، با روسای سه‌گانه کشور عراق دیدار خواهد کرد.

یادآوری می‌شود، محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ماه مارس گذشته(اسفندماه) در راس یک هیئت بزرگ وزارتی و امنیتی به آنکارا، پایتخت ترکیه سفری رسمی‌کرد و در جریان این دیدار چندین پرونده از جمله امنیت، مرزها، آب، انرژی و گسترش مبادلات تجاری بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین