۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • اما و اگرهای بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا جهت حذف سران فعلی گروه تروریستی پ.ک.ک

اما و اگرهای بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا جهت حذف سران فعلی گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۳۴۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای در حساب توییتری خود با انتشار تصاویر سران گروهک تروریستی پ.ک.ک پاداش میلیون دلاری را برای افشای اطلاعات در خصوص آن تعیین کرده است.این در حالی است که طی روزهای گذشته جمیل باییک سرکرده پ.ک.ک اعلام کرده بود که سران پ.ک.ک با گروهی امریکایی دیدار و گفت و گو نموده اند.

آنچه مشخص است وزارت امور خارجه امریکا، بار دیگر بر تروریستی بودن پ.ک.ک تاکید نموده که با اقدامات خشونت آمیز به شهروندان غیرنظامی آسیب رسانده است.هرچند ایالات متحده در اقدامی متناقض از شاخه سوری پ.ک.ک و همچنین پزاک برای پیشبرد اقدامات تروریستی خود در سوریه و مرزهای ایران حمایت می کند.

آمریکا از یک سیاست دورویی تبعیت می کند .بدین صورت که از یک طرف می خواهد ترکیه را راضی نگاه دارد تا اینکه از خرید سامانه اس ۴۰۰ روسی منرف شود و از روسیه بدور باشد واز یک طرف هم از پ.ک.ک بعنوان اهرام فشار علیه ترکیه استفاده کند تا اینکه بتواند ترکیه را در کنترل خود نگه دارد. اما آنچه که در واقعیت است دیگر آمریکا نمی تواند ترکیه را مانند گذشته در کنترل خود نگه دارد. زیرا تناقض های ساست ایالات متحده با ترکیه در مرور زمان شکافشان بیشتر و بیشتر آشکار می گردد و در بیشتر عرصه ها با هم همخوانی ندارد.

همچنین جمیل بایک در یک مصاحبه در وبسایت اشاره کرده بود که با آمریکا ارتباط دارند.هر چند وی به ارتباط مستقیم اشاره نکرده اما این ارتباط از طریق مظلوم عبدی فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه و الهام احمد رهبر مشترک جنبش جامعه ی دمکراتیک سوریه برقرار است.چرا که هردوی این افراد از اعضای به اصطلاح مجلس پ.ک.ک می باشند و در کنترل قرارگاه مرکزی پ.ک.ک می باشند.

از سویی دیگر آمریکا خواهان حضور افرادی در راس پ.ک.ک با گرایش لیبرالیسم می باشد که این امر با وجود افرادی نظیر جمیل باییک و دوران کالکان که دارای تفکرات سوسیالیسم می باشند در تناقض است.بدین جهت هست که ایالات متحده برنامه ای را در جهت حذف سران فعلی گروه تروریستی پ.ک.ک در سر می پروراند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین