۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • اعتراف زن عضو پ.ک.ک : من با دستور پ.ک.ک برای حمله به شهر قونیه آمده ام

اعتراف زن عضو پ.ک.ک : من با دستور پ.ک.ک برای حمله به شهر قونیه آمده ام

  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۵۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گلدا ببک، تروریست عضو پ‌ک‌ک، که دو ماه پیش در حالی که در قونیه برای انجام عملیاتی آماده می‌شد دستگیر شده بود، اعتراف کرد که با دستوری که از سازمان دریافت کرده بود، حمله‌ای را با لوله آشپزخانه علیه پلیس‌های در حال گشت‌زنی در مرکز بازار طراحی کرده بود.
زن تروریست اعتراف کرد که به دستور پ.ک.ک برای حمله به قونیه آمده است.
تحقیقات علیه این زن عضو پ.ک.ک  که به اتهام “عضویت در یک سازمان تروریستی مسلح” در دیاربکر دستگیر شده بود و پس از دستگیری در ۲۳ فوریه در حالی که در قونیه توسط تیم های وابسته به  دیاربکر برای عملیات در قونیه آماده می شد، به آنجا برده شد.

در چارچوب تحقیقات انجام شده توسط دادستانی کل دیاربکر، گلدا ببک، عضو پ.ک.ک، در اظهارات پلیس گفت: که ۳ روز قبل از آمدن به ترکیه در سال ۲۰۲۲ نزد یکی از اعضای سازمان در عراق  رفته است و این شخص اظهار داشته است که یکی از اعضای سازمان در قونیه برای او مکانی برای اقامت ترتیب داده بود.
وی در اعترافات خود گفته است که: من به همراه گروه افغانی ها از مرز رد شدم که این گروه را کادرهای پ ک ک سازماندهی می کرد.
“بعد از عبور از مرز تا صبح پیاده روی کردیم. در بستر رودخانه با گروهی دیگر از پناهجویان و قاچاقچیان روبرو شدیم. در اینجا سوار یک مینی بوس شدیم و به وان آمدیم. شخصی که در مورد یافتن مکانی برای اقامت در وان ملاقات کردم، مرا به یک محل اقامت برد. “این شخص یک شناسه جعلی برای من تهیه کرد که من یک تبعه سوریه هستم. سپس با مینی بوس به قونیه آمدم. با یکی دیگر از اعضای سازمان در قونیه در شبکه های اجتماعی تماس گرفتم. این شخص من را در آپارتمانی که بعداً در آنجا دستگیر  شدم قرار داد. من یک در اپارتمان با این شخص ماندم.»ببک با بیان اینکه در مدت اقامت خود در منطقه گاره عراق آموزش آماده سازی مواد منفجره را گذرانده است، گفت: “سازمان تروریستی پ.ک.ک مرا فرستاد تا در قونیه عملیاتی انجام بدهم  وقتی به قونیه آمدم مدتی از خانه خارج نشدم. افراد حاضر در ساختمان من را به عنوان یک دانش آموز می شناختند. ما مدار انفجار را درست می کردیم  شخصی که با من در خانه بود . بعداً برای کاوش در اطراف قونیه  باهم به گشتزنی کردیم  و برای هدف مورد نظر تحقیق و کشف میکردم ودر ر حین قدم زدن در مرکز شهر، دیدم پلیس در ورودی یک بازار منتظر است، بعد از گشت زنی در بازار، دیدم این پلیس ها به در ورودی بازار آمدند و منتظر ایستادند، من به این محل که پلیس ۳-۴ روز در آنجا مستقر بود، رسیدم. من به آپارتمان رفتم.سیستم مدار منفجره را اماده کردم .هدفم این بود که بسته بمب  را در کیسه یی  بگذارم و به نقطه ای ببرم که پلیس ها در ورودی بازار بودند و بمب  را در انجا  منفجر کننم. با انجام یک اقدام به سبک پرنده خودم  را نیز می کشتم.
در جستجوی انجام شده در آدرس محل اختفای عضو سازمان، ۲ عدد خشاب اسلحه و اسلحه کاشنیکف ،  دستگاه لحیم کاری، آمپر متر، مینی موتور الکتریکی  ومقداری مواد منفجره ها کشف و ضبط شد. در این عملیات سه نفر به ظن ارتباط با یک زن تروریست بازداشت شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین