۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آمریکا درصدد تشکیل دولت تروریستی وابسته به پ.ک.ک در نزدیکی مرزهای ترکیه است

آمریکا درصدد تشکیل دولت تروریستی وابسته به پ.ک.ک در نزدیکی مرزهای ترکیه است

  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۴۴ بازدید
  • ۰

وزیر کشور ترکیه با انتقاد از حمایت‌های آمریکا از شبه نظامیان در شمال سوریه و عراق گفت که واشنگتن در صدد تشکیل یک دولت تروریستی نزدیک مرزهای ترکیه است.

به گزاش انجمن بی تاوان، «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه از اقدامات آمریکا در سوریه و عراق انتقاد کرد و این کشور را به تلاش برای ایجاد دولتی جدید در نزدیکی مرزهای ترکیه متهم کرد.

سویلو شب گذشته (شنبه شب) در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان ترک» اظهار داشت، ایالات متحده آمریکا در صدد تشکیل «دولت تروریستی» در نزدیکی ترکیه است و مبارزه با تروریسم با این اقدام آمریکا کار بسیار مشکلی در منطقه خواهد بود.

سلیمان سویلو افزود: «بعد از حوادث و اعتراضات «گِزی»  (اشاره به اعتراضات پیرامون میدان گزی تاکسیم  استانبول در سال ۲۰۱۳) ترکیه دچار حوادثی شد که منجر به کاهش سرمایه گذاری در این کشور گردید. علاوه بر آن‌ ما با بزرگترین موج مهاجرت در جهان روبرو شدیم که هزینه‌های زیادی را در برداشت.

وزیر کشور ترکیه اظهار داشت: «آمریکا در صدد است در کنار ما “دولت تروریستی” تشکیل دهد و ما در حال اتخاذ اقدامات احتیاطی هستیم و چهار عملیات بزرگ تاکنون علیه آن انجام داده‌ایم».

منظور سویلو از عملیات‌های ترکیه مربوط به عملیات‌های ضدتروریستی این کشور در شمال عراق و سوریه علیه شبه نظامیان کردی است که از نظر آنکارا، این شبه نظامیان، امتداد و شاخه سوری گروهک پ.ک.ک است.

وزیر کشور ترکیه در ادامه به اشتباهات آمریکا در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: «این خطر بدون آمریکا، هرگز از بین نخواهد رفت (باید در تروریسم زدایی مشارکت کند). آمریکا در افغانستان چه کرد؟ اگر من یک شهروند آمریکایی بودم، از آن وضعیت ناراحت می‌شدم، مردم زیر چرخ‌های هواپیماها آویزان بودند (اشاره به تخلیه آمریکایی‌ها از افغانستان و التماس افغان‌ها برای خروج از این کشور). در سامان‌دهی مجدد عراق (بعد از صدام) هم مشکلاتی هست و تلفات مستمر وجود دارد».

وزیر کشور ترکیه به موانع مبارزه با تروریستم با حضور آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: «تا زمانی که آمریکا در تلاش است دولت تروریستی تشکیل دهد، ماموریت مبارزه با تروریست‌ها چندان کار آسانی نخواهد بود. ترکیه بیش از ۴۰ سال است که با تروریست‌ها مبارزه می‌کند و ۸۶ تروریست در کوهستان (شمال عراق) هنوز باقی مانده است».

سویلو در زمینه مبارزه با تروریسم از دولتمردان آمریکایی پرسید که آیا آن‌ها واقعا فکر می کنند که ترکیه قادر به مقابله با این مسئله تروریسم نیست؟

وزیر کشور ترکیه در پاسخ به توانایی ترکیه در مبارزه با تروریسم پاسخ داد: «دیروز در هاکاری بودم، جایی که در “کاتو مارینوس”؛ منطقه ای که در آن پیشتر مرکز پشتیبانی لجستیکی یک گروهک تروریستی وجود داشت.

وی افزود: زمانی که عملیات “کاتو” را انجام دادیم صدها تروریست در آنجا حضور داشت، با این وجود ما توانستیم از انتقال منابع مادی، فنی و انسانی به آنجا جلوگیری کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *