۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • اعترافات زن سوری: پ.ک.ک/ی.پ.گ کودکان را برای عضویت حبس و مجازات می‌کند

اعترافات زن سوری: پ.ک.ک/ی.پ.گ کودکان را برای عضویت حبس و مجازات می‌کند

  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۵۴۸ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، زن سوری ۲۶ ساله متهم به همکاری با گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ پس از دستگیری در شهر «سوروچ» استان شانلی اورفا ترکیه، آزار و اذیت و خشونت‌های این گروه تروریستی را فاش کرد.

او به دادستانی گفت: همراه خانواده‌ام در روستایی در نزدیکی عین العرب زندگی می‌کردیم، سه تروریست وقتی که در خانه تنها بودم به روستای ما آمدند. یکی از آنها سعی در آزار و اذیت  من کرده و گفت “تو را آزاد خواهیم کرد”. آنها سعی کردند مرا متقاعد کنند که به سازمان آنها بپیوندم. وقتی راضی نشدم تهدیدم کردند که من و خانواده‌ام را خواهند کشت.

این زن سوری ادامه داد: این موضوع را به خانواده‌ام اطلاع دادم، پدر و مادرم تاکید کردند که نروم. حدود یک ماه بعد دوباره گروهی از تروریستها مجددا به خانه‌مان آمدند و با تهدید خانواده‌ام به زور مرا به کمپی در عین العرب برده و در یک اتاق انداختند. آنجا چندین نفر دیگر که حدود ۱۰-۱۵ سال داشتند، بودند که برای رفتن پیش مادرانشان گریه می‌کردند. بعد از یک ساعت آمده و با دادن اسم رمز سعی در اقناع من کردند اما نپذیرفتم. به این دلیل من را یک هفته در آن اتاق حبس کردند.

او تعریف می‌کند: هر روز می آمدند تا مرا برای پیوستن به گروه قانع کنند و در آخر نیز چاره‌ای جز آن نداشتم. سپس به روستایی برده شده و در آنجا آموزشهای مبارزه چریکی را فرا گرفتم.

این زن سوری ادامه داد: پس از پایان آموزش خواستند که به اصطلاح سوگند همکاری بخورم. من این کار را نکردم و دوباره حدود یک هفته حبسم کردند. باز هر روز برای اقناع من می‌آمدند. به جز من ۹ نفر دیگر نیز بودند. تهدید می‌کردند که اگر با اراده خودتان این کار را نکنید اینجا از تشنگی و گرسنگی خواهید مرد. یک هفته بعد زنی با اسم رمز «اوین» آمده و ما را برای مجازات٬ به جبهه جنگ در عین‌العرب فرستادند. وی پس از تحویل من و چندین نفر دیگر به جبهه که آنها هم سوگند همکاری نخورده بودند٬ تاکید کرد که مواظب اینها باشید تا فرار نکنند.

این زن سوری ماه دسامبر سال گذشته توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه در شهر سوروچ استان شانلی اورفا دستگیر شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *