۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعترافات تروریست هایی که از قندیل فرار کردند

  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۲۸ بازدید
  • ۰

تروریست های فراری از دست پ.ک.ک درباره شکنجه ها و اعدام های تجربه شده در این سازمان گفتند: کسانی که قصد فرار داشتند آنها را به پلاستیکی که در یک دیگ بزرگ ذوب کرده بودند هل دادند.

انجمن بی تاوان : اظهارات زنان تروریستی که تسلیم شدند، تجاوز و اعدام زنان توسط پ‌ک‌ک را آشکار کرد. اکنون شهادت مردان تروریستی که فریب حماسه های قهرمانانه خیالی را خورده بودند به کوه برده و در آنجا در معرض خشونت قرار گرفتند. در گزارش اطلاعاتی تهیه شده بر اساس شهادت ۳۶۴ تروریست تسلیم شده در سال گذشته، شکنجه ها و اعدام ها به شرح زیر است: چکدار ساوور: «در غار که به اصطلاح محل دادگاهی است که پوسترهای عبدالله اوجالان در آن یافت می شود. افرادی که باید محاکمه شوند را با دست و پای بسته به داخل می برند.برای کسانی که به دادگاه می آیند اتهام همیشه یکی است.عامل یا خیانتکار…من شخصا شاهد ۲۸ اعدام در مدت ۵ سال بودم». گارزان ارجین: «در ۲۶ ژوئیه ۲۰۰۹، متین نیدل و مورات ایریکمن که وظیفه حفر یک گودال توالت در منطقه پناهگاه کمپ زاپ منطقه متینا را بر عهده داشتند، گفتند: ما برای کار به اینجا نیامده ایم. “هر دو جسد پیدا شد. کسی از ترس علت مرگ را نپرسید.”

اجرای انتقاد…

ربر آگیت: «وقتی پ‌ک‌ک در جنگ شهر متحمل خسارات زیادی شد، انحلال در سازمان آغاز شد. با انحلال، اعدام‌ها افزایش یافت. بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، شاهد ۴۷ اعدام در اردوگاه‌های زاپ-متینا-گارا در منطقه قندیل بودم. .
از جمله هوگیر آمد، تکوشر گور، بوتان شیار، آندوک روبات و درسیم کوچگیری در جولای ۲۰۱۵ در تلاش برای فرار دستگیر شدند. دست‌هایشان را دور بدن‌شان حلقه کردند و با پاهای برهنه آن‌ها را در پلاستیکی که در یک دیگ بزرگ آب می‌کردند، جلوی چشم همه فشار دادند. صدای فریادشان در کوه ها پیچید. آنها با فریاد مردند. اگر چراغ نفتی حفر می شد، استخوان های صدها جوان کرد که اعدام شده بودند در هر وجب آن پیدا می شد.» بوتان شروان: «هارون کوچر (حاکیم چوبان) متولد مرسین و بروسک آمد (یوسف بیرسن) متولد دیاربکر. در ۸ آگوست ۲۰۱۴ در دیاربکر در حین تمرینات خود به طور تصادفی کشته شدند و گفتند که وی فوت کرده است. اما این دوستان به دلیل انتقاد از کادر مدیریتی و عملکرد سازمان اعدام شدند».

آنها شلیک کردند، به خانواده خود گفتند “سرباز کشته شد”

گزارش اطلاعاتی حاکی از آن است که در آوریل ۲۰۱۱، ریدوان بوزان با نام رمز “شروان”، هلیل علی با نام رمز “چیاگر”، مظلوم آرکاگوک با نام رمز “تایحان” و کمیل اصلان با نام رمز “کمال” با سوزاندن اعدام شدند. مشخص شد که ماهیر اوزبک با نام رمز «هارون آمد» که پس از شنیدن خبر اعدام ۴ تروریست قصد فرار از اردوگاه قندیل را داشت نیز دستگیر و اعدام شد. پس از واکنش، دولت پ‌ک‌ک اعلام کرد که این مرگ یک تصادف بوده و مراسمی برای اوزبک برگزار کرد. در مراسمی که برای ازبکستان برگزار شد، مورات کاراییلان نیز حضور داشت. این سازمان تروریستی با ارسال نامه ای به خانواده های اعدام شدگان اعلام کرد که فرزندان آنها در درگیری با نیروهای امنیتی و یا به دلایل طبیعی جان باخته اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *