۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • اطلاعات جدید از ترفند اطلاعاتی پنهان پ.ک.ک در درگیری روزهای گذشته با داعش

اطلاعات جدید از ترفند اطلاعاتی پنهان پ.ک.ک در درگیری روزهای گذشته با داعش

  • ۳ اسفند ۱۴۰۰
  • ۴۴۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به گزارش یلماز بیلگن از روزنامه ترکیه، مضار نکار، سخنگوی مجمع قبایل و قبایل سوریه، درگیری‌های جاری بین گروه‌های تروریستی پ‌ک‌ک و داعش در استان حسکه سوریه را یک ترفند اطلاعاتی توصیف کرد. مدر نکار در گفتگو با روزنامه ما گفت: آنها با میدان دادن به داعش در صدد سرپوش گذاشتن بر جنایت و ظلم پ ک ک نسبت به مردم سوریه و تبرئه این سازمان خونین هستند. زندان ها و اردوگاه ها به بهانه درگیری تخلیه می شوند. وی گفت: تاکنون ۶۰۰۰ شبه نظامی داعش به پ ک ک پیوسته اند. عبدالعزیز تمو، رئیس محله کردهای مستقل سوریه گفت: «نیروهایی که داعش را به مناطق تحت کنترل پ‌ک‌ک منتقل کردند و همه سلاح‌ها را در آنجا قرار دادند، طرح جدیدی را دنبال می‌کنند».

تن ها سلاح جدید برای PKK
تمو درباره ورود مجدد داعش به میدان عراق و سوریه گفت: «انگیزه منطقه‌ای آمریکا کاهش یافته است. از افغانستان و عراق خارج شد. پ ک ک چنین سناریویی را فاجعه خود می داند. آنها سعی دارند از طریق داعش توجه افکار عمومی بین المللی را به منطقه جلب کنند. نیروهای ائتلاف از آخرین درگیری حسکه-گویران حمایت هوایی و زمینی کردند. آنها همچنین ده ها تن اسلحه، مهمات و زره جدید به پ ک ک دادند. آنها در حال برنامه ریزی یک روند جدید ۲۰۱۴ در منطقه هستند.” مودر نکار سخنگوی شورای قبایل و قبایل سوریه گفت: تروریستی به نام فاضل سلیم که یکی از امیران سابق داعش نیز هست به عنوان رئیس شبه نظامیان داعش که به پ ک ک پیوستند منصوب شده است. در میان اعضای داعش که به پ‌ک‌ک پیوسته‌اند، ۸۰۰ نفر کودک بین ۱۰ تا ۱۴ سال هستند. برخی از این کودکان یتیمی هستند که توسط داعش پس از باغز رها شده و به اردوگاه های یتیم خانه منتقل شده اند. این بسیار معنادار است که هیچ نهاد-سازمان بین المللی نسبت به این تخلفات آشکار اقدامی نکرده است.»

انحلال بین سازمانی
مدر نکار با تاکید بر اهمیت نام جمال کوبانی در تخلیه اردوگاه ها و زندان ها در چارچوب همکاری پ.ک.ک و داعش گفت: این نام در آخرین درگیری کشته شد. سازمان و عوامل حامی آن در حال انحلال بازیگران این فرآیند هستند تا اثری از آن باقی نماند. حتی در آخرین دوره درگیری، ۵۵ عضو داعش به پ‌ک‌ک پیوستند.

آنها به PKK آموزش می دهند
بر اساس اطلاعاتی که طالل سیلو، سخنگوی سابق سازمان تروریستی PKK-PYD داده است، شبه نظامیان سابق داعش در ۴ اردوگاه آموزشی مختلف به آموزش شبه نظامیان پ‌ک‌ک می‌پردازند. خرابکاری، خشونت جمعی، تولید بمب گذاران انتحاری و مین، و به دام انداختن از جمله موارد اصلی آموزشی است. همچنین اطلاعاتی وجود دارد که برخی از شبه‌نظامیان داعش که به سیلو پ‌ک‌ک ملحق شده‌اند به عراق منتقل شده‌اند و در مناطقی مانند سنجار-محمور و مناطق درگیری داغ حضور دارند.

۵۰ هزار غیرنظامی تحت تأثیر قرار گرفتند
۵۰۰۰۰ غیرنظامی در درگیری ها در زندان های سنایی و گووران آسیب دیدند. شبه نظامیان پ ک ک هزاران غیرنظامی از قبایل البغاره، ضفیر، المعامره، المشحاح، الشلهما و جابور را علیرغم شرایط زمستانی به بهانه حمایت از داعش از منطقه اخراج کردند. خانه ها، محل کار، مزارع، وسایل نقلیه و پول آنها را مصادره کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین