۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استقلال کردهای عراق و عذرخواهی الجزیره از صالح مسلم

استقلال کردهای عراق و عذرخواهی الجزیره از صالح مسلم

  • ۱۹ تیر ۱۳۹۳
  • ۳۲۴ بازدید
  • ۰

 

الجزیره اعلام کرده که به خاطر اختلال در دستگاه صوتی سالن کنفرانس دیاربکر، اظهارات صالح مسلم در خصوص استقلال کردستان عراق را به شکل ناقص غلط ترجمه کرده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) چند روز پیش از طریق ارتباط تصویری اینترنتی برای حاضرین یک کنفرانس سیاسی در شهر کردنشین دیاربکر ترکیه سخنرانی کرد. بخش ترکی الجزیره، سخنان صالح مسلم را به این شکل ترجمه و منتشر نمود که وی اعلام کرده با استقلال کردهای عراق مخالف است و چنین می اندیشد که زمان مناسبی برای استقلال کردها نیست. این موضع صالح مسلم بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکی، کُردی، عربی و برخی رسانه های فارسی پیدا کرد. اما دیروز و به دنبال اعتراض رهبر حزب اتحاد دموکراتیک، الجزیره در صفحه ی نخست پایگاه اینترنتی خود، از وی عذرخواهی نموده و اعلام کرد که به خاطر اختلال در دستگاه صوتی سالن کنفرانس دیاربکر، اظهارات او در خصوص استقلال اقلیم کردستان عراق را به شکل ناقص و غلط ترجمه کرده است. الجزیره در ادامه ی توضیحات خود، اصل موضوع را چنین نقل کرده است: یکی از حاضرین در کنفرانس از طریق ارتباط اینترنتی از صالح مسلم پرسید: مسعود بارزانی اعلام کرده که در آینده ای نزدیک در اقلیم کردستان عراق برای اعلام استقلال و جدایی از عرق همه پرسی برگزار می کند. شما این تصمیم بارزانی و اقلیم را چگونه ارزیابی می کنید. وی در پاسخ گفت:« بدون تردید اگر یک همه پرسی شفاف و عادلانه برگزار شود، ما نیز برای تصمیم آنها احترام قائل می شویم و ایده ها و اندیشه های خلقمان در جنوب کردستان (اقلیم کردستان عراق) را شایان حرمت می دانیم. اما در مورد کردهای سوریه، بر این باوریم که در شرایط کنونی، موقعیت مناسبی برای ایجاد دولت ملی کُردی وجود ندارد و باز هم تکرار می کنم که برای اراده ی کردهای اقلیم احترام قائلیم».
مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با یک روزنامه ی آلمانی از این موضوع خبر داه که آمریکا و ترکیه مخالفتی با استقلال کردها ندارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین