۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استراتژی انشعاب و تجزیه در پ ک ک افشا شد.

  • ۱۰ دی ۱۳۹۴
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : دولت ترکیه با همکاری مسعود بارزانی پ ک ک را در مسیر ایزوله و تجزیه قرار داد. رسانه های وابسته به تروریست ها از سیاست های پشت پرده بارزانی و اردوغان پرده برداشت و سیاست آنان را توطئه بزرگ بر علیه پ ک ک خوانده اند.
بنا به اسناد افشا شده, ترکیه قصد دارد با همکاری «حزب دموکرات کردستان عراق» کسانی که از صفوف پ.ک.ک فرار کرده‌اند را به ترکیه بازگردانده و با طرح تاسیس حزب جدید آنان را در مقابل پ ک ک قرار دهد.
«عثمان اوجالان, نظام‌الدین تاش, خلیل آتاچ و سلیم چروکایا» که در سال ۲۰۰۶ از صفوف پ.ک.ک جدا شده اند, نخست در منطقه کویه اسکان داده شدند ، سپس این افراد تحت کنترل حزب دموکرات کردستان عراق در هولیر درآمدند و هم‌آکنون قصدارند از طریق حزب دموکرات و تحت نام عملیات بزرگ به ترکیه بازگردانده شوند.
مذاکرات و گفتگوهایی چندین بار «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات و «نچیروان بارزانی» برادرزاده او با مقامات دولت ترکیه و سرویس اطلاعاتی میت ترکیه, بنا به یک پیمان دوجانبه, این افراد که ۲۰۰ تن هستند به ترکیه بازگردانده می‌شوند. این فراری‌ها هم‌اکنون تحت کنترل حزب دموکرات هستند. عثمان اوجالان, نظام‌الدین تاش, خلیل آتاچ و سلیم چروکایا» از جمله آن افراد هستند و قرار است از طریق دروازه مرزی ابراهیم خلیل به ترکیه بروند.
اخیرا در اظهاراتی بیان کرده که قصد دارد باردیگر وارد عرصه سیاست شود و بدین منظور می خواهد یک حزب تاسیس کند.
عثمان اوجالان در این باره امیدوار است که ترکیه اجازه بدهد به ترکیه برگردد و در آنجا به فعالیت سیاسی خود ادامه دهد. البته اوجالان بخاطر پرونده قطوری که در ترکیه دارد، بعید است ترکیه هیچ وقت این درخواست وی را قبول کند.

حزب دموکرات کردستان عراق و دولت ترکیه از کاراکتر اصلی مرحله کنونی در ترکیه برای نابودی پ.ک.ک است, کسانی که به پ.ک.ک خیانت کرده‌اند را در راستای اهداف سیاسی خود بکار می‌گیرند , تلاش می‌کند با مهره قراردادن عثمان, تاش و گروه آنها تحت حاکمیت حزب دموکرات کردستان شمال, آنها را گردهم آورده و نیرویی بر ضد پ.ک.ک تشکیل دهد.

اکنون سیاست و استراتژی اردوغان و بارزانی گروهک پ ک ک و پژاک را در ترس و وحشت انشعاب فرو برده است ، عثمان اوجالان و افراد جدا شده از پ ک ک زمانی از فرمانده هان ارشد گروهک بوده و این احتمال می رود که با بازگشت آنان به ترکیه و تاسیس حزب جدید بسیاری از عناصر پ ک ک از فرقه جدا و به انان بپیونند ،همچنین بسیاری از عناصر گروهک و حتی هوادارن عادی از سیاست های جنگ طلبانه پ ک ک به ستوه آمده اند و بدنبال آرامش و زندگی آرم هستند .
بنا به اظهارات عثمان اوجالان وی بدنبال تاسیس حزبی است که بر پایه ی ارزش های سوسیالیستی و دمکراسی بوده و بارها سیاست های خشونت طلبانه ای سران پ ک ک را مورد انتقاد قرار داده و اعلام می دارد :”در سال ۲۰۰۲ که کنگره برگزار شد تا به پ.ک.ک پایان داده شود و در این کنگره تصمیماتی اتخاذ شد از جمله اینکه پ.ک.ک دیگر یک حزب مارکسیست – لنینیستی نیست و تنها بر پایه ی ارزش های سوسیالیستی و دمکراسی فعالیت می کند و پس از این کنگره اسم آن به کنگره آزادی و دمکراسی کردستان (KADEK) تغییر نام داد. اما پس از کنگره عده ای علیه این تصمیم کنگره اقدام کردند که بعدها به اسم گروه آنکارا موسوم شدند و موفق شدند باردیگر پ.ک.ک را احیا کنند و همچنان به روند مارکسیست – لنینیستی خود ادامه دهند.”
این افکار و ایدئولوژی عثمان اوجالان می تواند مقبولیتی در میان مردم کُرد ترکیه داشته باشد تا خود را از بحران ها و کشتارهای را که پ ک ک و دولت ترکیه به وجود آورده رها سازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین