۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استثمار کودکان و زنان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک

  • ۴ مهر ۱۴۰۰
  • ۲۱۴ بازدید
  • ۰

در متن دستورالعمل ها و اصول مربوط به نیروهای مسلح و کودکانی که به گروه های مسلح پیوسته اند ، که در سال ۲۰۰۷ ایجاد شد و در مورد سربازان کودک از جایگاه مهمی برخوردار است ، افراد زیر ۱۸ سال کودک محسوب می شوند. موضوع استفاده از کودکان به عنوان سرباز با کنوانسیون های ۱۹۴۹ ژنو در مورد حمایت از غیرنظامیان در زمان جنگ در زمینه حقوق بین الملل جای خود را باز کرد. در کنوانسیون های مذکور ، موضوع کودکان سرباز در چارچوب “حمایت ویژه از افراد زیر ۱۵ سال” مورد بررسی قرار گرفت. در پروتکل الحاقی کنوانسیون های ژنو آمده است که کودکانی که به سن ۱۵ سالگی نرسیده اند نباید درگیر رفتار خصمانه شوند و به ویژه نباید در نیروهای مسلح به خدمت گرفته شوند. در کنوانسیون ۱۹۸۹ سازمان ملل متحد در مورد حقوق کودک آمده است که آنها از سربازگیری افراد زیر ۱۵ سال خودداری می کنند و تمام اقدامات مناسب را برای جلوگیری از مشارکت مستقیم آنها در درگیری ها انجام خواهند داد. در دهه ۱۹۹۰ ، سازمان های بین المللی ، سازمان های غیردولتی و سازمان های رسمی و غیردولتی کشورهای توسعه یافته ، به ویژه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ، تمرکز جدی خود را بر روی مشکل استفاده از سربازان کودک آغاز کردند. در چارچوب پروتکل الحاقی ارائه شده به کنوانسیون فوق الذکر حقوق کودک در سال ۲۰۰۰ ، طرفین ۱۸ سال سن عدم جذب افرادی که دوران سربازی اجباری خود را تمام نکرده اند ، الزامی است.

نظامیان زن و کودک پ ک ک
در گزارش قاچاق انسان که توسط ایالات متحده آمریکا (ایالات متحده) در ژوئیه ۲۰۱۵ منتشر شد ، آمده بود که کودکان به پ ک ک پیوسته اند که ترکیه و ایالات متحده آنها را یک سازمان تروریستی می دانند. همچنین اعلام شد که کودکان با اصالت کرد ربوده شده یا مجبور به پیوستن به پ ک ک شده اند.

زنان و کودکان میلیونی پ.ک.ک در اسناد مربوط به کشورهای خارجی و موسسات بین المللی

در گزارش قاچاق انسان که توسط ایالات متحده در ژوئن ۲۰۱۶ منتشر شد ، اشاره شد که PYD/YPG ، شاخه سوریه از گروه تروریستی پ ک ک ، همچنان به استخدام و استفاده از پسران و دختران ، از جمله کودکان زیر ۱۵ سال ، در سازماندهی کرده و آنها را به اردوهای آموزشی ببرند.اعلام شد که در مه ۲۰۱۵ ، YPG و YPJ خواستار دفاع از خود برای افراد ۱۸ سال به بالا در منطقه موسوم به عفرین شدند. با این حال ، ذکر شد که یک دختر ۱۶ ساله در آوریل ۲۰۱۵ ، علی رغم مخالفت خانواده اش ، به اجبار توسط YPG استخدام شد.

در گزارش های کشوری در مورد اقدامات حقوق بشر که توسط ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ منتشر شد ، بیان شد که پ ک ک در گذشته به طور مرتب کودکان را به عنوان شبه نظامی به خدمت می گرفت ، اما تعداد کودکان پ ک ک مشخص نیست. اعلام شده است که پ ک ک به فعالیت های خود در زمینه ربودن جوانان و جذب آنها به عنوان اعضای سازمان ادامه می دهد.

در گزارش ترکیه در مورد کار کودکان که توسط دفتر کار ایالات متحده-دفتر بین المللی کار منتشر شده است ، آمده است که برخی از کودکان توسط سازمان های تروریستی که ترکیه نزدیک به ۳۰ سال است با آنها مبارزه می کند به این سازمان جذب می شوند.

ذکر شده است که خانواده های کودکان ربوده شده برای آزادی فرزندان خود اعتراضات متعددی را برای این سازمان ترتیب دادند و در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۴ ، پ ک ک یوسف اصلان ۱۵ ساله را آزاد کرد.
در گزارش ترکیه در مورد کار کودکان که توسط وزارت کار ایالات متحده-دفتر بین المللی کار منتشر شده است ، آمده است که برخی از کودکان توسط سازمان های تروریستی که ترکیه نزدیک به ۳۰ سال است با آنها مبارزه می کند به این سازمان جذب می شوند. اگرچه بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ یک دوره بدون درگیری بین ترکیه و پ ک ک وجود داشت ، اما بر اساس گزارش های دولت و رسانه ها ، اعلام شد که استخدام و استثمار کودکان زیر ۱۸ سال در سال ۲۰۱۵ ادامه داشته است.

در گزارش های دولتی و رسانه ای آمده بود که استخدام و استثمار کودکان زیر ۱۸ سال در سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشته است.

پ.ک.ک هیچ محدودیتی برای سوء استفاده از کودکان ندارد

سازمان های بین المللی حقوق بشری و غیردولتی نیز از استفاده پ ک ک از کودکان به عنوان شبه نظامی استفاده کردند. در گزارشی که توسط دیده بان حقوق بشر در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ منتشر شد ، اعلام شد که YPG از پسران و دختران زیر ۱۸ سال در ایستهای بازرسی در “عفرین ، کوبانی و جزیره” استفاده کرد و برخی از کودکان در صفوف جنگ به جنگ پیوستند. YPG در گزارشی که از سوی کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد در مورد سوریه در آگوست ۲۰۱۳ منتشر شد ، اعلام شد که YPG پسران و دختران ۱۲ ساله در عفرین و الحسکه را به عنوان کارمند این سازمان به خدمت گرفت.

در گزارش کودکان و درگیری های مسلحانه سازمان ملل متحد در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ ، گزارش شده است که پسران و دختران ۱۴ تا ۱۷ ساله در سوریه به گروه های مسلح کرد در الحسکه ملحق شده اند و کودکان بیشتر در ایست های بازرسی قرار می گیرند که برای انتقال اطلاعات و ارتش استفاده می شود. تجهیزات و برای آموزش
در گزارشی که دیده بان حقوق بشر در ۱۰ جولای ۲۰۱۵ منتشر کرد ، اعلام شد که PYD/YPG به تعهدات خود مبنی بر انحلال کودکان و توقف استفاده از پسران و دختران زیر ۱۸ سال در جنگ عمل نکرده است.

ثبت شده است که YPG و YPJ کودکان زیر ۱۸ سال را در این سازمان به خدمت گرفتند ، آنها را مجبور به مبارزه کردند و حتی مرگ برخی از کودکان را در طول جنگ در ژوئیه ۲۰۱۵ ثبت کردند. با توجه به اطلاعات بدست آمده از سازمان های محلی و بین المللی ، اعلام شد که دیده بان حقوق بشر لیستی از ۵۹ کودک دارد و ۱۰ نفر از این کودکان زیر ۱۵ سال هستند.

در گزارشی از سازمان دیده بان حقوق بشر در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۶ ، استفاده PKK از کودکان در عراق مورد بحث قرار گرفت. در این زمینه ، اعلام شد که پ ک ک دختران و پسران را در کادر شبه نظامیان قرار داده و کسانی را که قصد ترک کادرهای خود را داشتند ربوده یا مورد آزار جدی قرار داده است. در نتیجه تحقیقات میدانی انجام شده در منطقه ، اعلام شد که ۲۹ مورد که در آن PKK از طریق کادرهای خود در شمال عراق کودکان را به عنوان شبه نظامی جذب کرده است ، شناسایی شده است. در این زمینه ، اشاره شد که کودکان زیر ۱۵ سال در درگیری شرکت کردند ، در ایست بازرسی قرار گرفتند یا برای کارهایی مانند نظافت و آماده سازی سلاح استفاده می شدند.

یکی دیگر از سازمان های نظارتی ، سازمان دیده بان کرد مستقر در آلمان ، گزارشی در مورد افراد اجباری PYD و استفاده از کودکان به عنوان سرباز منتشر کرد. در این گزارش ، که افراد را مجبور به استخدام به اصطلاح قانون دفاع شخصی که توسط PYD/YPG وضع شده بود ، به خدمت گرفت ، ذکر شد که افراد زیر سن قانونی تا سن ۱۲ سالگی تحت عمل مشابهی قرار گرفتند.

ادامه دارد…

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین