۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان محبوب کردهای ترکیه یا رهبر آنان؟ !

اردوغان محبوب کردهای ترکیه یا رهبر آنان؟ !

  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰

حزب تروریستی دمکرات کردستان ایران از نخست وزیر دولت ترکیه حمایت کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: رستم جهانگیری، از سرکرده های حزب تروریستی دموکرات کردستان ایران، از اکراد ترکیه خواست تا از اردوغان پشتیبانی نمایند. این حمایت حزب دموکرات از ترکیه را می توان جوابیه انتقادات شدید الحن چند روز پیش مراد کاریلان عنوان داشت.

وی اذعان داشت: که در تاریخ ترکیه تنها حزب عدالت و توسعه مشکل کردها را بیان نمود و سعی کرد تا آنرا حل کند از این رو باید اکراد ترکیه برای موفقیت روند صلح ترکیه با پ.ک.ک به حزب عدالت و توسعه نزدیکتر شوند و از آن حمایت کنند.

رستم جهانگیری نماینده ی حزب دموکرات کردستان ایران در پیلوت می باشد و این سخنان را در مصاحبه با روزنامه ی “صدای آغری” (دنگی آغری) که در اروپا منتشر می شود ابراز داشته است.

وی افزوده است که حتی اگر اکراد ترکیه بی طرف بمانند باید باز در کنار اردوغان باشند. اگرچه حزب عدالت و توسعه تمامی خواست های اکراد را به زبان نیاورده است اما این حزب در مسیر حل مشکل اکراد ترکیه بسیار تاثیرگزار بوده و حتی اگر صرفا قبول وجود مشکل کرد ترکیه را به این حزب نسبت دهیم باز این خود پیشرفت بزرگی است.

وی گفته است که تنها در شمال عراق از دید بین المللی اکراد موجودیت کامل دارند و من باور دارم که اردوغان مشکل کردهای ترکیه را هم مرتفع خواهد نمود. در ضمن هدف از عملیات های اخیر دستگیری در مساله ی فساد مالی تضعیف حزب عدالت و توسعه و ضربه به روند صلح است اما اردوغان از چنین بحران هایی هماره با سرفرازی بیرون آمده است.

گفتنی است حزب حاکم ترکیه تا کنون مسبب ایجاد و به رسمیت شناسی دو منطقه ی خودمختار کردستان در سوریه و عراق می باشد؛ این حزب همچنین علاوه بر احقاق حقوق کردها مناطقی از این کشور را که هرگز کردستان نامیده نشده بود و در چند ده سال اخیر ترکیب جمعیت آنها به نفع اکراد در حال تغییر است را کردستان می نامند و روندی را آغاز نموده است که به نظر کارشناسان به تشکیل منطقه ی خودمختار کردستان ترکیه منجر خواهد شد.

اگرچه اردوغان هماره بر تک زبانی بودن ترکیه تاکید کرده است اما قوانینی در ترکیه را به اجرا گذاشته است که بنا بر آن علاوه بر آموزش به زبان کردی استفاده از آن نیز در اماکن دولتی و مراسلات رسمی آزاد گردیده است که این امر به معنی تبدیل این کشور به کشوری دو زبانه می باشد.

همچنین اردوغان از سیاست افزایش جمعیت اکراد این کشور نیز به شدت حمایت می نماید. اکری که موجب توسعه ی انظمام طلبی ناسیونالیزم کردی و سقوط قسمت های زیادی از این کشور ترک و ایجاد منطقه ی حایل بین آذربایجان جنوبی با تورکیه شده و خواهد است.

اکنون این موضع گیری حزب دموکرات می توان ضربه ی محکم بر گروهک تروریستی پ ک ک باشد، چرا که این حزب با تعریف و تمجید از دشمن اصلی پ ک ک ،این فرقه ضدکُرد را در میان مردم کُرد و افکار عمومی تضعیف می نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین