۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان: ما تعیین خواهیم کرد چه زمان و چگونه به امرالی سفر کنید نه کوه قندیل

اردوغان: ما تعیین خواهیم کرد چه زمان و چگونه به امرالی سفر کنید نه کوه قندیل

  • ۳ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۸۹ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: اکنون صدای اعتراضات بلند شده است که بیش از یک ماه است هیئت HDP نتوانسته اند به جزیره امرالی سفر کنند. ما (دولت ترکیه) تصمیم خواهیم گرفت چه زمان و چگونه به جزیره امرالی سفر کنید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید «اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را کسب نکند و به مجلس راه پیدا نکند مبارزات مسلحانه در مناطق کردنشین ترکیه شروع خواهد شد؟» گفت: اول از هر چیزی دولت جمهوری ترکیه با تمام قدرتی که دارد از مسئولیت های خود به خوبی آگاه است. بیش از هر چیزی تامین امنیت ترکیه و تامین امنیت جانی شهروندان ترکیه وظیفه اصلی ما است. برای این که این وظیفه را نیز به نحو احسن به انجام برسانیم قابلیت ها و توانمندی های لازم را دارا هستیم. ارتش ترکیه از یک طرف و تشکیلات امنیتی کشور از طرف دیگر اجازه هیچ گونه فعالیت نظامی در منطقه کردنشین ترکیه را صادر نخواهد کرد. اگر پ.ک.ک دست به چنین اقدامی در داخل ترکیه بزند تاوان آن را بسیار سنگین تر از آن چه می پندارد پرداخت خواهد کرد.
وی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: متاسفانه در روند مذاکرات ساختار سیاسی که از حمایت گروه های تروریستی برخوردار است نتوانسته صداقت خود را نشان دهد. در ۶ سفری که به مناطق کردنشین ترکیه داشتم شاهد همدلی مردم این منطقه بودم. در تمام دیدارهایی که با مردمان کرد ترکیه داشتیم تمامی آنان متفق القول از صلح سخن می رانند. ولی با رفتار طرف مقابل در روند مذاکرات، صلح برپا نشده است و با اتخاذ این رفتارها برپا نیز نخواهد شد.
رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: چگونه است فردی که مردم را برای تظاهرات خشونت آمیز به خیابان ها دعوت می کند در پی حل و فصل مسائل برآمده است؟ اکنون صدای اعتراضات بلند شده است که بیش از یک ماه است به جزیره امرالی نتوانسته اند سفر کنند. ما (دولت ترکیه) تصمیم خواهیم گرفت چه زمان و چگونه به جزیره امرالی سفر کنید. دیدارها با عبدالله اوجالان را کوه قندیل تعیین نخواهد کرد. این گونه نیست که هر آن چه از جزیره امرالی ابلاغ می شود در کشور به آن عمل کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین