۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ادریس اسماعیل: کسانی که در مرز بلاروس و لهستان قاچاق می کنند اعضای پ ک ک هستند.

ادریس اسماعیل: کسانی که در مرز بلاروس و لهستان قاچاق می کنند اعضای پ ک ک هستند.

  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، ادریس اسماعیل، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان اقلیم کردستان عراق و کردهای دیاسپورا اظهار داشت که گروه تروریستی (پ‌ک‌ک) از پناهندگان به دلایل تجاری استفاده می‌کند.

ادریس اسماعیل در این باره گفت: «هیئت پ‌ک‌ک به ریاست احمد کرموس ظرف چند روز از پناهجویان در مکان‌هایشان دیدن کرد. با این حال، دولت های عراق و اقلیم کردستان، با وجود همه فرصت های بین المللی که دارند، نمی توانند به این راحتی برای رفتن به جایی که پناهجویان هستند، عمل کنند. پس چگونه می توانند بدون هیچ مشکلی و به این راحتی به اینجا برسند؟»

ادریس اسماعیل در بیانیه خود با اشاره به اینکه اعضای پ‌ک‌ک برای مقاصد تجاری به مکان‌هایی می‌روند که پناهجویان در آنجا هستند، گفت: اعضای پ‌ک‌ک پول دریافت می‌کنند تا اجساد پناهندگان را بیاورند، آنها را از جایی به مکان دیگر منتقل کنند و آنها را منتقل کنند. از طریق میادین مین و اینکه با استفاده از این روش ها قصد دارند چهره اقلیم کردستان را در خارج از کشور بی اعتبار کنند.

ادریس اسماعیل در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که پ‌ک‌ک با برخی گروه‌ها و جوامع در اقلیم کردستان ارتباط برقرار کرده و عمدی در مورد اقلیم کردستان بدنام می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند تا میزان پناهجویان را افزایش دهند.

اسماعیل با بیان اینکه اعضا و هواداران پ‌ک‌ک و کسانی که خود را روزنامه‌نگار از وابستگان خود می‌دانند، از روی اخلاق مطبوعاتی اخبار کذب و کذب می‌سازند، تصریح کرد: در این راه تلاش می‌شود آگاهانه مردم را به پناهندگی تشویق کند.

بسیاری از ناظران سیاسی، ضمن پرداختن به وضعیت پناهجویان، موافقند که تمایل مردم به خارج از کشور کاهش خواهد یافت، به ویژه اگر پ‌ک‌ک از مناطق اشغالی عقب‌نشینی کند و مردم به راحتی به روستاها و املاک خود بازگردند. دانشگاهیان خاطرنشان می کنند که اگر پ.ک.ک به شبه نظامیان خود فشار نیاورد و آنها را آزاد نکند، بسیاری از آنها پ.ک.ک را ترک کرده و به اروپا خواهند رفت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *