۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اختلاف بین کردهای سوران و کرمانج در پژاک

  • ۱۰ تیر ۱۴۰۱
  • ۸۵۸ بازدید
  • ۱

انجمن بی تاوان : پژاک در سیستم داخلی خود با مشکلاتی روبرو شده است که پ ک ک انها را تخمین نکرده بود و از صدر این مشکلات تضاد مابین کردهای کرمانج و سوران است و این مشکل به حدی رسیده است که دو دستگی و ضدیت را ما بین کردها سوران وکرمانج در pjak به اوج خود رسیده است زیرا کردهای سوران که در pjak در اکثریت هستند و کردهای سوران در پستهای کلیدی و اکثرشان معمولا دراروپا و در جاهای راحت و امن هستند و و کردهای کرمانج را معمولابه مناطق سخت و عملیاتی می فرستند و این رفتار مایه ناراحتی کردهای کرمانج می شود و انها می گویند چرا یک کرد کرمانج در اروپا حضور ندارد اما در مناطق عملیاتی مانند منطقه شاهو و دالاهو اکثریت کردهای کرمانج هستند ؟
هرچند که پ ک ک در تلاش است که به پژاک رنگ ایرانی بدهد اما وابستگی و عدم مستقل بودن پژاک خود برای پ ک ک در عرصه سیاسی به یک معضل تبدیل شده است و پژاک نمی تواند اهداف خود را بطور واضح مشخص کند.
ومشکلات در پژاک به شکل واضح مشخص است و کردهای کرمانج نمی خواهند در پژاک کار کنند و در طول دو سال گذشته بیشتر کادرهای کردهای کرمانج به شورای رهبری پ ک ک نامه نوشته بودند که می خواهند از پژاک جدا شوند زیرا بیشتر کادرهای کرمانج میگویند که خودشان را در پژاک غریبه احساس می کنند.
اگر به برنامه تلویزیون پژاک aryen TV نگاه کنیم کاملا مشخص است که برنامه های کرمانجی خیلی محدود هستند و تلویزیون در تصرف سورانها است.
و همچنین تمامی نشریات هم با زبانهای سورانی منتشر می شود و این مشکلات باعث خشم کردهای کرمانج شده است.
سیامند معینی و مظلوم هفت نین سرکشی باند سورانها را در دست دارند و همشهریان شان را در اطراف خود نگاه می دارند و کردهای کرمانج را برای تصفیه به مناطق عملیاتی می فرستند و ذاتا در بین کشته شدگان بیشر کردهای کرمانج به چشم می خورد.
وهر چند گاهی جمیل بایک برای حل این مشکل به pjak دستورات لازم را ارسال می کند اما مشکل حل نمی شود زیرا از فرماندهان کرمانج مانند شیار شوگر و آزاد ماکو نمی توانند در برابر سورانها ایستادگی کنند.
و با اینکه اکثریت مدیریت پژاک در دست سورانهاست و انها در تقسیما ت شانس بیشتر دارند وکردهای کرمانج را با میل خودشان پراکنده و به مناطق دور دست می فرستند و نمی گذارند که یکجا باشند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. به شما ربطی ندارد دروغ ننویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین