۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احمد داوود اوغلو: صلاح الدین دمیرتاش باید پیام خلع سلاح صادر کند

احمد داوود اوغلو: صلاح الدین دمیرتاش باید پیام خلع سلاح صادر کند

  • ۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۳۲ بازدید
  • ۰

مخاطبم صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها است؛ در استانبول زمانی که سخنرانی دارید از صلح و دموکراسی حرف می زنید. زمان آن فرا رسیده است که دیگر دمیرتاش پیام خلع سلاح صادر کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری اخلاص، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه که در راستای میتینگ های انتخاباتی حزب عدالت و توسعه به شرناخ سفر کرده است در سخنانی ضمن اظهاراتی کوتاه به زبان کردی عنوان کرد: روند مذاکرات صلح و تحولات بزرگ در خصوص مسئله کردهای ترکیه با سفر سال ۲۰۰۵ رجب طیب اردوغان به دیاربکر آغاز شد و تمام ترکیه از نعمت های این روند در این سال ها بهرمند شده است. ولی متاسفانه هنوز سلاح ها زمین گذاشته نشده است، هنوز تهدیدها ادامه دارد، هنوز کوه ها محل تجمع سلاح های گرم است. هنوز هم در کوه ها درگیری، خشونت و تهدید ادامه دارد. شهروندان کرد ترکیه دیگر نمی خواهند به دوران جنگ برادر با برادر بازگردند. کردهای ترکیه نمی خواهند دوران سیاهی که جوانان کشته می شدند و مادران گریه می کردند بازگردند.
وی در ادامه اظهارات خود گفت: ما در مناطق کردنشین دانشگاه های بسیاری تاسیس کردیم تا جوانان کرد به جای به دست گرفتن سلاح، قلم در دست داشته باشند. مخاطبم صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها است؛ در استانبول زمانی که سخنرانی دارید از صلح و دموکراسی حرف می زنید. زمان آن فرا رسیده است که دیگر دمیرتاش پیام خلع سلاح صادر کند. آیا به نظر شما زمان آن نرسیده است که سلاح ها را در زیر خاک دفن کنیم؟ ما در ترکیه با رعایت آزادی های فردی در تلاش برای خشکاندن ذهنیتی هستیم که باعث به وجود آمدن مسئله کردها شده است. ما در تلاش برای تصفیه اندیشه ای هستیم که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه مبنی بر «عدم وجود کردها در این جغرافیا» به وجود آورده است. ما هیچ تفاوتی میان کردها و ترک ها قائل نیستیم به طوری که دختر شرف الدین الچی یکی از بزرگترین سیاستمداران کرد ترکیه “زرین الچی” به عنوان سخنگوی ارشد بنده در حال انجام وظیفه است در این خاک دیگر کرد، ترک تفاوتی ندارند. زرین الچی در ساختار ما هم به عنوان امانت شرف الدین الچی و هم نماینده تمام کردهای ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین