۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جمیل بایک: روزهای پیش رو در ترکیه تمام کردهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می دهد

جمیل بایک: روزهای پیش رو در ترکیه تمام کردهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار می دهد

  • ۷ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۰۷ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک طی اظهاراتی در خصوص انتخابات پارلمان ترکیه اعلام کرد: روزهایی که پیش روی ترکیه است تمام کردهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری Ozgur-Gundem، جمیل بایک، رئیس مشترک شورای رهبری پ.ک.ک طی اظهاراتی در خصوص انتخابات پارلمان ترکیه اعلام کرد: روزهایی که پیش روی ترکیه است تمام کردهای خاورمیانه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. چند روز آینده در ترکیه بسیار حساس است. در ترکیه سرنوشت ملت و حکومت به این انتخابات وابسته است. در این روند بسیار حساس انتخابات شاخه های دموکراتیکی که از حزب دموکراتیک خلق ها حمایت می کنند در داخل ترکیه مسئولیت تاریخی و بسیار حساسی خواهند داشت. شاخه های دموکراتیک داخل ترکیه خواهند توانست حزب دموکراتیک خلق ها را در یک ابعاد بسیار وسیعی به اهداف خود نزدیک کنند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حزب دموکراتیک خلق ها نباید تنها برای به دست آوردن حدنصاب ۱۰ درصدی انتخابات تلاش کند. تلاش های حزب دموکراتیک خلق ها باید برای به دست آوردن نمایندگان بیشتر در پارلمان ترکیه معطوف شود. برای این که با ترفندهای حکومت ترکیه در برابر کردهای این کشور مقابله شود حزب دموکراتیک خلق ها باید به صورت قدرتمند در مجلس حضور پیدا کند. این انتخابات سرنوشت ترکیه را تعیین خواهد کرد و این سرنوشت را حزب دموکراتیک خلق ها و شاخه های دموکراتیکی که در زیر چتر آن جمع شده اند تعیین خواهند کرد.
رئیس کنگره جوامع کرد در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: موفقیت حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات پارلمان ترکیه بسیاری از مشکلات ترکیه به خصوص مسئله کردهای این کشور را با موفقیت به اتمام خواهد رساند. راهیابی حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه باعث به وجود آمدن یک اصلاحات دموکراتیک بزرگ در ترکیه خواهد شد. نتایج این انتخابات دستیابی کردهای ترکیه به هویت، مذهب، زبان، فرهنگ و حقوق خود که سال ها از آن دور نگه داشته شده اند را تعیین خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین