۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • احمد داوود اوغلو: اعضای ناتو نباید میان پ.ک.ک و داعش تفاوت قائل شوند

احمد داوود اوغلو: اعضای ناتو نباید میان پ.ک.ک و داعش تفاوت قائل شوند

  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۰۴ بازدید
  • ۰
برخی متفقین ترکیه میان گروه های تروریستی تفاوت قائل می شوند. برخی کشورها پ.ک.ک را جدا از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نظر می گیرند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از خبرگزاری اخلاص، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر موقت ترکیه که در کمیته نظامی روسای کشورهای عضو ناتو  سخنرانی می کرد در اظهاراتی ضمن اشاره به این که حملات هوایی ارتش ترکیه علیه پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق بسیار تاثیر گذار بوده است افزود: ترکیه به صورت همزمان با ۳ گروه تروریستی در حال مبارزه است. در واقع این ۳ گروه تروریستی در آن واحد حملات خود علیه ترکیه را آغاز کردند. حزب کارگران کردستان (PKK)، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و جبهه آزادی خلق انقلابی (DHKP/C)، از آغاز حملات گروه های تروریستی مبارزات ۳ گانه خود را آغاز کردیم و در طول این مدت (از ۲۳ جولای تا کنون) ۱۱۳ نفر از نیروهای امنیتی را از دست دادیم. در این مبارزه ۵۸ شهروند عادی ترکیه نیز کشته شده و صدها شهروند دیگر زخمی هستند. ولی حملات هوایی ارتش ترکیه بسیار تاثیر گذار بوده است. بسیاری از انبار تسلیحات، کمپ ها و مواضع استراتژیک پ.ک.ک نابود شده است. این مبارزات به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد. فقط در این مسیر چیزی که ما را ناراحت می کند این مسئله است که برخی متفقین ترکیه میان گروه های تروریستی تفاوت قائل می شوند. برخی کشورها پ.ک.ک را جدا از دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نظر می گیرند. هر دو این گروهها ازنظر ما تروریست هستند.
وی در ادامه سخنان خود ضمن تقاضای کمک از کشورهای عضو ناتو در راه مبارزه با ترور گفت: تهدیدی که ترکیه با آن روبه رو است تنها محدود به این کشور نیست. خطری است که اروپا و ناتو را نیز تهدید می کند. ترکیه بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر تمام مسئولیت های خود را انجام داده و همواره در صف اول نیروهای ائتلاف و متفقین مبارزه با تروریسم قرار گرفته است. اکنون ترکیه به کمک شما نیاز دارد. نخست وزیر ترکیه افزود: ما از ۲۸ آگوست ۲۰۱۵ مبارزات خود با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را آغاز کرده و  به بخشی از نیروهای ائتلافی علیه داعش تبدیل شده ایم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *