۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عضو ارشد هوداپار: سیاست های HDP از جانب پ.ک.ک طراحی شده است

عضو ارشد هوداپار: سیاست های HDP از جانب پ.ک.ک طراحی شده است

  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰
عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک هم عناصر مسلحانه در کوه قندیل و عناصر سیاسی در داخل حزب دموکراتیک خلق ها را اداره می کند. بنابراین حزب دموکراتیک خلق ها شاخه سیاسی حزب مسلحانه پ.ک.ک است.
 انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از TimeTurk، ذکریا یاپیچی اوغلو، مرد شماره ۱ حزب اسلام گرای کردی مطالبه آزاد (هدی پار) در اظهاراتی عنوان کرده است: ترکیه شرایط صلح نسبی را به پایان رسانده و وارد یک درگیری تمام عیار شده است. درگیری هایی که با کشته شدن ۲ پلیس در جیلان پینار استان شانلی اورفا آغاز شده است روز به روز گسترش پیدا کرده و به اوج خود رسیده است. از آغاز روند مذاکرات صلح از این روند حمایت کرده ولی همواره عنوان کرده بودیم که پ.ک.ک خلع سلاح نخواهد شد. ما پ.ک.ک را به خوبی می شناسیم. در شهرهای مشترک در کوچه و محله های مشترک با آنان زندگی کرده ایم. رفتار ۳۷ ساله پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه ما را به این امر واقف کرده بود که این گروه خلع سلاح نخواهد شد. اولین کتاب منتشر شده از بنیانگذار پ.ک.ک تحت عنوان «نقش دشوار در کردستان»، نشان داده است که استفاده از سلاح توسط پ.ک.ک یک مسئله تاکتیکی نبوده و از یک اهمیت استراتژیک برخوردار است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حکومت ترکیه تصور می کرد اگر حزب دموکراتیک خلق ها قوی شود سلاح ها از صحنه ترکیه خارج خواهد شد. ولی سیاست های حزب دموکراتیک خلق ها سیاستی بود که از جانب پ.ک.ک تعیین و طراحی شده بود. از این دیدگاه، عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک هم عناصر مسلحانه در کوه قندیل و عناصر سیاسی در داخل حزب دموکراتیک خلق ها را اداره می کند. بنابراین حزب دموکراتیک خلق ها شاخه سیاسی حزب مسلحانه پ.ک.ک است. کاش این گونه نبود ولی متاسفانه این گونه است.
یاپیچی اوغلو خاطرنشان کرد: برای رهایی از وضعیتی که در آن گرفتار شدیم ابتدا باید همه به خصوص کردها این موضوع را قبول کنند که سلاح راه حلی برای رفع مشکلات نیست. درگیری های بیشتر تنها غم را افزایش داده و مشکلات را عمیق کرده و حل و فصل مسائل را مشکل تر خواهد کرد. اگر ملت ترکیه مخالفت قاطع خود را با درگیری ها نشان دهد سیاستمداران مجبور به رعایت مطالبات ملت خواهد بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین