۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • دمیرتاش: کردهای ترکیه در مقابل سیاست های نظامی دولت تسلیم نخواهند شد

دمیرتاش: کردهای ترکیه در مقابل سیاست های نظامی دولت تسلیم نخواهند شد

  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
  • ۲۷۷ بازدید
  • ۱
کردهای ترکیه در مقابل سیاست های نظامی دولت تسلیم نخواهند شد. ملت کرد ترکیه خواستار صلح است و سیاستمداران آنکارا شکست خواهند خورد
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به حوادث شهر جزیره عنوان کرد: کشتاری که در شهر جزیره همه شاهد آن بودند اولین کشتار نیروهای امنیتی ترکیه در این شهر نبوده است، متاسفانه عدم آرامش و ظلم در این سرزمین نهادینه شده است. تاریخ ۱۰۰ سال است که هر روز، هر شب شاهد قتل های مشابه در مناطق کردنشین ترکیه است. بزرگترین اشتباه آنکارا این است که مردم کرد ترکیه را نمی شناسند. آنکارا تصور می کند با استفاده از توپ و تانک و سلاح خواهد توانست مانع اراده ملت کرد ترکیه شود. آنان نمی دانند که کردهای ترکیه در مقابل سیاست های نظامی دولت تسلیم نخواهند شد. ملت کرد ترکیه خواستار صلح است و سیاستمداران آنکارا شکست خواهند خورد. این کار را برای اولین بار حکومت فعلی ترکیه انجام نمی دهد تمام روسای جمهور، نخست وزیران و روسای ستاد فرماندهی نیروهای مشترک مسلح ۴۰ سال اخیر ترکیه این راه را آزمایش کردند.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد، کردهای ترکیه هزاران سال است در این سرزمین زندگی می کنند. اگر حکومت مرکزی ترکیه برای مردم کرد شرق و جنوب شرق ترکیه ذره ای احترام قائل بود توپ و تانک های ارتش را به این منطقه اعزام نمی کرد. به جای اعزام ۱۰ هزار نیروی امنیتی از غرب کشور برای سرکوب کردها باید با نمایندگان رسمی ملت مذاکره صورت گیرد. به جای هزاران سلاح، توپ و تانک این مسئله در دو روز مذاکره جدی قابل حل و فصل است. با ۱۰ روز حکومت نظامی و عملیات های شبانه روزی در جزیره چه چیزی به دست آوردید؟ کدام مسئله کردها را حل کردید؟ فقط توانستید در این مدت بیش از ۲۰ انسان را به کشتن بدهید.
قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. اینم برا خودش فکر کرده نلسون ماندلاست. کوردا خودشون مخالف پ.ک.ک هستن نکبت. آرامش رو از این کوردا گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین