۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا پ.ک.ک و پژاک یک سازمان تروریستی است؟

  • ۸ اسفند ۱۴۰۰
  • ۳۷۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بیایید نگاهی بیندازیم به جنایاتی که این به اصطلاح “مبارزان آزادی” (آنطور که مبلغان غربی دوست دارند برچسب بزنند) مرتکب شده اند.

پ‌ک‌ک که با نام‌های KCK، پژاک در ایران، توگاری آزادی در عراق و PYD/YPG در سوریه نیز شناخته می‌شود، توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا و ناتو در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است.

پ ک ک مسئول مرگ ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان است.

پ ک ک به کودکان آسیب می رساند

گزارش سالانه سازمان ملل متحد به درخواست شورای امنیت سازمان ملل متحد تهیه و ارائه شد.

گوترش در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل گفت: گروه تروریستی YPG/PKK 313 کودک را به خدمت گرفته و از مدارس برای مقاصد نظامی استفاده کرده است.
بر اساس گزارش سالانه «کودکان در درگیری‌های مسلحانه»، نزدیک به ۴۰ درصد از کودکانی که توسط این گروه تروریستی استخدام شده‌اند، دختر هستند، از جمله ۲۰ سال سن ۱۵ سال یا کمتر.
این گزارش نشان می دهد که این کودکان آموزش نظامی دیده اند و ۱۱۹ دختر در درگیری ها شرکت کرده اند.
این گزارش فاش کرد که گروه تروریستی PKK/YPG از ۲۴ مدرسه و بیمارستان به عنوان پایگاه آموزشی و ۱۴ مدرسه به عنوان انبار مهمات استفاده کرده است.
حداقل ۷۰۰ کودک — اکثر آنها کرد — گزارش شده است که توسط PKK/YPG ربوده شده اند
۸۶ درصد از افرادی که به این سازمان ملحق شده بودند، برای تقویت درآمد خانواده خود به دنبال پیشنهاداتی بود که در ازای آن برای خانواده هایشان فراهم می کرد.
۱۰۰ درصد از استخدام‌کنندگان جدید گزارش دادند که این پیشنهادات محقق نشده است.
۸۰ درصد از افراد مورد بررسی همچنین گزارش دادند که فعالانه دیگر اعضای خانواده – معمولاً برادران کوچکتر – را از پیوستن به سازمان منع کرده اند.
۶۰ درصد از افراد مورد بررسی دارای سطح تحصیلات کمتر از سطح دبیرستان بودند.
در پاسخ به این سؤال که چرا در سازمان ماندند، ۶۶ درصد اعلام کردند که از مواجهه با انتقام‌جویی می‌ترسند. آنها همچنین از امنیت خانواده های خود که در معرض خطر هستند نیز می ترسیدند.
۵ درصد گفتند که از مجازات جمهوری ترکیه می ترسند.
پ.ک.ک فراتر از استفاده از تاکتیک های وحشتناکی مانند بمب گذاری های انتحاری نیست

پ.ی.د / ی.پ.گ از تاکتیک های مشابه سایر گروه های تروریستی فعال در سوریه مانند داعش، القاعده، النصره و سایر گروه های وابسته استفاده می کند. به این ترتیب، آنها سزاوار محکومیت کمتر از هر یک از این گروه ها نیستند.

در مجموع ۴۷ حمله انتحاری در ترکیه رخ داده است.
۲۴ مورد از آنها توسط PKK حمل شده است
۶ توسط TAK (شاهین های آزادی کردستان)
در مجموع ۵۹۳ نفر از جمله ۳۷ مهاجم کشته شدند.
در حمله سازماندهی شده توسط یکی از اعضای پ ک ک در وان در ۲۴ دسامبر ۱۹۹۸، برای اولین بار یک کودک در اثر چنین حمله ای در کشور جان خود را از دست داد.
در ۷ حمله انتحاری اول فقط از مهاجمان زن استفاده شد
پ.ک.ک مواد مخدر را قاچاق می کند

سرویس اطلاعات جنایی ملی بریتانیا مشخص کرد که PKK تنها در سال ۱۹۹۳ از قاچاق مواد مخدر در اروپا ۷۵ میلیون دلار به دست آورده است.
دفتر امور بین المللی مواد مخدر وزارت امور خارجه ایالات متحده گزارشی را در سال ۱۹۹۲ منتشر کرده است که آن را “استراتژی بین المللی کنترل مواد مخدر” نامیده است. این گزارش تصریح می کند که کارتل مواد مخدر اروپا توسط اعضای پ ک ک کنترل می شود. پ ک ک مواد مخدر را که از آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه به اروپا آورده شده است قاچاق می کند. برای اولین بار، یک سازمان در تمام جنبه های ارتباط دارویی، یعنی خرید، واردات و توزیع دارو در اروپا مشارکت دارد. مقدار پول حاصل از این فعالیت غیرقانونی قابل توجه است. به صدها میلیون دلار آمریکا می رسد.
در ۱۴ اکتبر ۲۰۰۹، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) رهبری ارشد پ.ک.ک را هدف قرار داد و مورات کاراییلان، رئیس پ.ک.ک، و اعضای عالی رتبه علی رضا آلتون و زبیر آیدار را به عنوان خارجی معرفی کرد. قاچاقچیان مواد مخدر
در ۲۰ آوریل ۲۰۱۱، وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که بنیانگذاران پ.ک.ک جمیل بایک و دوران کالکان و سایر اعضای عالی رتبه را به عنوان قاچاقچیان ویژه مواد مخدر (SDNT) بر اساس قانون تعیین مواد مخدر خارجی (قانون Kingpin) معرفی کرد. بر اساس قانون Kingpin، این نامگذاری هر گونه دارایی را که افراد تعیین شده ممکن است تحت صلاحیت ایالات متحده داشته باشند مسدود می کند و افراد ایالات متحده را از انجام معاملات مالی یا تجاری با این افراد منع می کند.
در این گزارش که توسط دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC) منتشر شده است، آمده است که بی ثباتی در عراق به پ ک ک کمک کرده است تا عراق را به عنوان نقطه انتقال هروئین افغانستان توسعه دهد و از آن استفاده کند. گزارش شده است که پ‌ک‌ک به ازای هر کیلوگرم هروئین که از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق به ترکیه قاچاق می‌شود، مالیات جمع‌آوری می‌کند و سود احتمالی آن سالانه به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
یوروپل که فعالیت های این سازمان را در داخل اتحادیه اروپا زیر نظر دارد همچنین مدعی شده است که این سازمان در قاچاق مواد مخدر و انسان برای جمع آوری کمک های مالی برای فعالیت های تروریستی خود در داخل و خارج از اتحادیه اروپا دخالت دارد.
در ۱ ژانویه ۲۰۱۲، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) اعلام کرد که افراد مستقر در مولداوی، زین الدین گلری، سرکز آکبولوت و عمر بوزتپه را به عنوان قاچاقچیان مواد مخدر که مخصوصاً برای قاچاق مواد مخدر از طرف PKK در مولداوی تعیین شده بودند، معرفی کرد. اروپا با توجه به OFAC، زین الدین گلری به عنوان یکی از اعضای بلندپایه پ ک ک شناسایی شد و دو تن دیگر نیز فعال بودند. OFAC اعلام کرد که قاچاق مواد مخدر هنوز یکی از فعالیت های مجرمانه این سازمان است که برای به دست آوردن سلاح و مواد از آن استفاده می کند.
گزارش INTERPOL منتشر شده در سال ۱۹۹۲ بیان می کند که پ ک ک به همراه نزدیک به ۱۷۸ سازمان کرد مظنون به دست داشتن در تجارت غیرقانونی مواد مخدر هستند.
همچنین اقبال حسین رضوی، افسر ارشد مواد مخدر اینترپل اظهار داشت که پ‌ک‌ک در قاچاق مواد مخدر نیز به‌عنوان وسیله‌ای برای حمایت از شورش کردها در ترکیه تکامل یافته است.
پ ک ک با سایر گروه های تروریستی ارتباط دارد. ERNK، مرکز خارجی PKK از طریق جبهه آزادیبخش ملی کردستان (Eniya Rizgariya Netewa Kurdistan-ERNK) عمل می کند.

پ‌ک‌ک در سندی با عنوان «شخصیت توده‌ای حزب و جبهه ما» وظایف ERNK در اروپا را در ده عنوان توضیح می‌دهد. در این سند به این ۴ موضوع تاکید ویژه ای شده است:

۱٫ فعالیت های توده ای (جلسات مطبوعاتی، یورش ها، مشاغل و غیره)

۲٫ فعالیت هایی که ترکیه را هدف قرار می دهد:

الف)تعیین کادر و اعزام آنها به رزمنده،

ب) انجام آموزش های رزمی،

ج)اعزام نیروهای جنگی به ترکیه

د) ارائه پشتیبانی لجستیک،

ن)سازماندهی ارتباط بین کسانی که در اروپا و سوریه هستند.

و)حفظ ارتباط با سایر گروه های مسلح.

ه)حفظ ارتباط با گروه های زندان.

۳٫ کار بر روی فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی حزبی

۴٫ ایجاد منابع مالی برای حرکت (قاچاق مواد مخدر، اخاذی و …)

به قول پ‌ک‌ک، شبه‌نظامیان آن «زیر پرچم ERNK و مسلح به سلاح‌های ARGK می‌جنگند».

برخی از منابع مالی پ.ک.ک را می توان به شرح زیر ذکر کرد:

درآمدهای حاصل از “شب های ویژه” که توسط سازمان های شعبه در اروپا برگزار می شود.
کمپین های کمک رسانی دوره ای توسط حزب سازماندهی می شود.
کمک های مالی و اشتراک.
فروش نشریات
درآمدهای حاصل از موسسات تجاری متعلق به سازمان.
پول جمع آوری شده از طریق سرقت
پول جمع آوری شده از طریق قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه.
اخاذی
«کمک‌هایی» که از طریق ارعاب از سوی سازندگان و بازرگانان در حال انجام تجارت در منطقه است.
قاچاق کارگران غیرمجاز
انتقال پول به سازمان از افرادی که در کشورهای اروپایی تحت شرایط پناهندگی مستحق پرداخت هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *