۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا پ ک ک و پژاک را می توان یک فرقه خواند؟ (۱)

  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

خشونت یکی از شاخصه های فرقه بوده که این مشخصه در پ ک ک و پژاک به وفور به چشم می خورد

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پیدایش فرقه های متعدد در عصر ما به عنوان یک مساله اجتماعی مطرح شده است . یکی از فرقه های را که امروزه نظام خانواده ی مردم کردستان ایران را تهدید می نماید ،فرقه ی پ ک ک  و پژاک است .  ما با به تحریر در آوردن این مقاله بر آنیم تا با واکاوی پ ک ک و پژاک و تطبیق شاخصه های یک فرقه برفرقه بودم پ ک ک و پژاک  پی بریم .

یکی از مهم ترین شاخصه های شناسایی فرقه ها ،خشونت بار بودن فرقه می باشد، فرقه ها بسیار ضایع کننده و مخرب هستند . بعضی صرفا با اعضای خود بد رفتاری می نمایند ،درحالی که برخی دیگر خشونت خود را متوجه بیرونی ها می کنند. البته،برخی هم در هر دو جهت عمل می نمایند. اعضای فرقه ها تحت هدایت رهبرانشان ،به افسران مجری قانون شلیک کرده اند ،در معاملات مواد مخدر و فحشا در گیر شده اند ،به حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز مبادرت ورزیده اند،مدام به هتک حرمت می پردازند. اعضای نوجوان را تا حد مرگ کتک می زنند،تنبیهات مختلفی بر اعضای خود اعمال می نمایند و حتی اعضای بریده از فرقه ها را به قتل می رساند.

حال ببینیم شاخصه های را که بیان گردید درپ ک ک و پژاک وجود دارند؟

آیا دلایلی بر وجود خشونت در پ ک ک و پژاک وجود دارد؟ با شنیدن واژه خشونت اولین چیزی را که ذهن آدمی را به سوی آن سوق می دهد، تسلیحات نظامی و ادوات جنگی می باشد، چرا که یکی از ابزار مهم و اصلی خشونت همین اداوات و تسلیحات جنگی محسوب می شود. قتل و کشتار و خونریرزی  نیز عامل ترویج خشونت بوده و به طور یقین هر فردی را که چشم و ذهنش به خون و اسلحه عادت نماید، فردی خشن و بی رحمی می باشد و این فرد می تواند بزرگترین جنایات تاریخ را انجام دهد.

“پ ک ک و پژاک با ترویج فرهنگ خشونت و خونریزی میان اعضای کودک و نوجوانان خود آنان را تبدیل به جنایتکاران بین الملی می کند، در پ ک ک و پژاک علاوه بر پسران دختران و زنان نیز مبتلا به فرهنگ خشونت شده اند و تمام لطف های زنانه و محبت های مادرانه انان سرکوب شده و همانند یک مرد جنایتکار در کوه ها و دره ها به قتل و کشتار دست می زند.”

یکی دیگر از مواردی را که میان فرقه ها بسیار به چشم می خورد ، قتل اعضای جدا شده از فرقه می باشد، اسناد و مدارک معتبری وجود دارد که در پ ک ک و پژاک عضوء جدا شده بایستی به قتل برسد، یکی از موارد اساسنامه پ ک ک و پژاک بر این استوار است که عهد شکنی یا درخواست خروج از گروهک پس ادای سوگند ،گناهی نابخشودنی و سزای آن مرگ است.

ترانزیت مواد مخدر،حمل اسلحه، فساد و فحشا ، هتک و حرمت به آداب و رسوم زندگی قوم اصیل کُرد همه از پارامترهای هستند که در پ ک ک و پژاک به چشم می خورد.

پس به جرات می توان گفت پ ک ک و پژاک با توجه به رفتارهای خشونت آمیز خود یک فرقه است.

این مقاله ادامه دارد…

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *