۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • آیا تحریم اخبار پ.ک.ک در مطبوعات کردی مخالف آزادی مطبوعات است؟ (ابراهیم گوچلو)

آیا تحریم اخبار پ.ک.ک در مطبوعات کردی مخالف آزادی مطبوعات است؟ (ابراهیم گوچلو)

  • ۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۷۷ بازدید
  • ۰
اخیراً در مقالات خود در شبکه های اجتماعی و در روزنامه های مختلف کردی، دو کمپین مکمل در مورد پ.ک.ک اجرا کرده ام. بسیاری از روشنفکران، سیاستمداران، هنرمندان و ساختارهای نهادی کرد میهن پرست نیز از این کمپین حمایت می کنند.
بیایید ببینیم در رسانه های اجتماعی و در مقالاتم چه می گویم، چه چیزی پشتیبانی می شود.
ما میگوییم:
۱- استعمارگران، دستگاه، سازمان، پیمانکار فرعی، ضد چریک آنها، پ‌ک‌ک که مستقیماً با منافع ملی کردها مخالف است، می‌خواهد دولت فدرال کردستان را نابود کند و خون کردها را بریزد. باید در خون کردها غرق شود.
۲- کردستان پرس اخبار PKK/PYD/HDP را تحریم کند و اخبار آنها را منتشر نکند.
اولین درخواست این است که آنچه بر ما کردها گذشت با تاسف بیان شود و با احساسات ملی نفرین شود. خواستار انحلال استعمارگران و پ.ک.ک است. شاید این یک نفرین است که خواستار پایان دادن به آنچه پ.ک.ک برای کردها در ۴ قسمت کردستان آورده است. اما و تنها در بعد دولت فدرال کردستان با رفلکس و رویکرد دولتی بودن، پ‌ک‌ک با انجام کاری که هر کشوری در چارچوب قانون علیه سازمان‌های تروریستی، مخرب و خارجی انجام می‌دهد، پ‌ک‌ک را از بین می‌برد. این چیزی است که همه کردها، کردهای میهن پرست، همه کردهایی که درد می کشند و خونریزی می کنند، میهن پرستان کرد با جهان بینی های مختلف می خواهند و نتیجه اش می شود. این هیچ مشکلی ندارد.
در مورد موضوع دوم دو نظر یا دو سوال از وطن پرستان کرد می شود.
سوال اول: آیا دیدگاه شما در مورد مطبوعات PKK/PYD/HDP مخالف آزادی مطبوعات نیست؟ یا مخالف آزادی مطبوعات نیست؟
این سوال را می پرسند، نظر قطعی نمی دهند. آنها می خواهند در چارچوب مفهوم آزادی مطبوعات بحثی انجام شود تا موضوع قابل درک باشد.
سوال دوم:. این رویکرد شما کاملاً خلاف آزادی مطبوعات است. دفاع از این ایده نیز مخالف دموکراسی است. بیانگر نگرش غیر دموکراتیک است. همچنین در تقابل با مفهوم کلی آزادی است.
کسانی که سوال دوم را می پرسند نظر قطعی و قاطع دارند. من فکر می کنم در اینجا نیز دو گرایش وجود دارد.
یکی از این شیب ها کسانی هستند که رویکرد مرکانتیلیستی به درک آزادی دارند. در حسن نیت آنها شکی نیست. نگاه این بخش به آزادی ها و آزادی مطبوعات مشکل ساز است. آنها باید این دیدگاه ها و دیدگاه ها را تغییر دهند.
گرایش دوم، تفاهمی است که مغرضانه به نظر می رسد و به پ.ک.ک نگاه می کند. آنچه آنها از آن دفاع می کنند ربطی به آزادی مطبوعات ندارد. زیرا اگرچه کسانی که این دیدگاه را دارند می دانند که مطبوعات پ.ک.ک ربطی به آزادی مطبوعات ندارد، اما وقتی مطبوعات پ.ک.ک عقیده دارند، به دروغ متوسل می شوند و به همه میهن پرستان کرد، سازمان های کردستان، کردستان فدرال کردستان تهمت می زنند، سخنی نمی گویند. دولت و ارزش های ملی کردستان. آنها می‌دانند که مطبوعات پ‌ک‌ک به نظرات متفاوت فضا نمی‌دهند و در یک مدار بسته عمل می‌کنند. بنابراین نمی توان ایرادات آنان را به عنوان ایرادات صادقانه پذیرفت.
بیایید نگاهی گذرا به اقدامات پ.ک.ک و مطبوعات آن بیندازیم تا ببینیم آیا تحریم و ممنوعیت خبری پ.ک.ک در مطبوعات کردستان با آزادی مطبوعات سازگار است یا خیر.
 پ‌ک‌ک به‌عنوان یک دستگاه دولتی، از نظر مأموریت و اهدافی که به آن داده شده بود، درک تبلیغاتی داشت. اگرچه پ‌ک‌ک پس از سال ۱۹۷۵ مطبوعاتی نداشت، اما هدف آنها از بین بردن جنبش میهن‌پرستانه با نشریات دزدی دریایی بود. آنها از تزهای کشورهای استعمارگر در برابر قیام های ملی کردستان دفاع کردند. آنها آشکارا انحلال سازمان های کردستان و کادر اجرایی و رهبران آنها را تبلیغ می کردند. آنها با رهبران خودمختار کردستان و حزب دمکرات کردستان در جنوب کردستان دشمنی داشتند. به انواع دروغ متوسل شدند. حملات آنها به میهن پرستان کرد مشروع است. او کشتن میهن پرستان را به عنوان یک فضیلت نشان داد. آنها به اخبار جعلی و دستکاری در مورد مبارزه و حمله به سازمان های کردستان متوسل شدند.
آنها در مسیر شستشوی مغزی، شرطی سازی، شاگردی اعضای خود رفتند.
پ.ک.ک پس از سال ۱۹۸۰ دارای مطبوعات قوی (مجله، روزنامه، رادیو، تلویزیون) بود. او از این ارگان های مطبوعاتی به نحو احسن استفاده کرد. او را به عملکرد خطرناک تری رسانده است.
پ ک ک از این فعالیت مطبوعاتی در تمام نقاط کردستان علیه جنبش ملی کردستان، احزاب کردستان و رهبران کردستان استفاده می کند. خصوصاً در غرب کردستان، مطبوعات در خدمت دیکتاتوری خودشان هستند. او از آن به عنوان ابزاری برای نابودی ایالت فدرال کردستان استفاده می کند. چقدر او در دروغگویی و دستکاری ماهر و خطرناک است، این موضوع توسط من و بسیاری از نویسندگان وطن پرست کرد دیگر مورد بحث، تحلیل و نوشته شده است.
مطبوعات پ.ک.ک به جز تحولات تحت کنترل خود هیچ خبر مثبت دیگری نداده و هیچ خبری ننوشته اند.
پ ک ک یک حزب کردی و کردستانی نیست. این دستگاه دولت های استعماری است. به عنوان دستگاهی از استراتژی کشورهای استعمارگر برای نابودی کردها، این مأموریت را بر عهده گرفته است. با کردستان و ارزش های ملی کردی دشمنی دارد. تهدیدی برای ملت کرد و کردستان است. این سازمانی است که علناً در ۴ بخش با منافع ملی ما مبارزه می کند. او می خواهد ایالت فدرال کردستان را سرنگون کند.
پ.ک.ک آشکارا علیه کردها و کردستان است.
پ.ک.ک علیه منافع ملی و دولت کردستان مبارزه می کند.
پ.ک.ک با این موضع در کنار دولت ها موضع می گیرد.
به همین دلیل، کردستان پرس مجبور است برای پ.ک.ک محدودیت هایی را اعمال کند، همانطور که برای کشورهای استعمارگر محدودیت هایی را بر اساس منافع ملی برای آزادی مطبوعات اعمال می کند.
کردستان پرس وظیفه حفظ کردستان و منافع عمومی/ملی کردستان را دارد.
به همین دلیل ممنوعیت و تحریم اخبار PKK/PYD/HDP توسط کردستان پرس مخالف آزادی مطبوعات نیست.
در هیچ کشوری اجازه نمی دهد اخبار یک دولت یا یک سازمان تروریستی مهاجم که می خواهد خود را نابود کند در مطبوعات منتشر شود.
در این راستا باید نگرش و مطبوعات دموکراتیک ترین غول های جهان مورد بررسی قرار گیرد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *