۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • آمریکا برای حفاظت از «پ.ک.ک» نیروهایش را در سوریه تقویت می‌کند

آمریکا برای حفاظت از «پ.ک.ک» نیروهایش را در سوریه تقویت می‌کند

  • ۲۷ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۲۶ بازدید
  • ۰

یک روزنامه ترکیه‌ای امروز سه شنبه نوشت، واشنگتن قصد دارد به بهانه تهدید روزافزون از سوی روسیه و ایران، ۲۵۰۰ سرباز و تجهیزات نظامی به شمال سوریه بفرستد؛ اما هدف اصلی‌اش حفاظت از گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) است.

به گزارش انجمن بی تاوان، روزنامه “ینی شفق” ترکیه در گزارشی نوشت، در حالی که ترکیه به جنگ بی‌امان خود علیه کردهای سوریه که وابسته به پ.ک.ک هستند، ادامه می‌دهد، ایالات متحده، حامی این سازمان تروریستی، گام‌های فاحشی را یکی پس از دیگری برمی‌دارد. هفته گذشته در نشست سران ناتو (در ویلنیوس) اعلام شد که دولت آمریکا که متعهد به مبارزه مشترک با تروریسم است، ۲۵۰۰ سرباز را به مناطق استقرار نیروهای کرد در سوریه اعزام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است، با وجودی که اعلام شده این نیروها در شمال سوریه و عراق فعالیت خواهند کرد؛ اما مشخص شده که آمریکا اخیرا برای تامین امنیت گروه تروریستی کارگران کردستان در این منطقه استحکامات جدید فراهم کرده است.

روزنامه ینی شفق نوشت، آمریکا به بهانه اینکه از سوی روسیه و ایران تهدید می‌شود، ده‌ها کامیون مملو از تجهیزات نظامی به منطقه فرستاد.

این روزنامه نوشت، دولت واشنگتن سامانه‌های موشکی HIMARS را در دیرالزور که تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد (ی.پ.گ) و پ.ک.ک است، مستقر کرده است. تلویزیون دولتی سوریه به نقل از منابع محلی از ورود سامانه HIMARS به منطقه دیرالزور خبر داد که در بزرگترین پایگاه ایالات متحده در سوریه مستقر شده است.

این روزنامه نوشت، هفته گذشته کاروانی متشکل از ۶۰ کامیون حامل سوخت، لجستیک و تجهیزات نظامی و همچنین ۴۰ کامیون تجهیزات نظامی و تسلیحات سنگین به پایگاه آمریکا در الحسکه، یکی دیگر از مناطق تحت اشغال کردها اعزام شد. پیش بینی می‌شود ۲۵۰۰ سرباز در منطقه تحت کنترل گروه تروریستی کارگران کردستان در مرز با عراق مستقر شوند.

هفته گذشته، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام بلندپایه دفاعی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده در حال بررسی تعدادی از گزینه‌های نظامی برای مقابله با “تجاوز فزاینده روسیه” در آسمان سوریه است که ناشی از همکاری و هماهنگی فزاینده بین مسکو، تهران و دمشق است تا آمریکا را برای خروج از سوریه تحت فشار قرار دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین