۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • آمریکا،نیروهای دموکراتیک سوریه و پ.ک.ک چگونه نفت و غلات سوریه را غارت می کنند؟

آمریکا،نیروهای دموکراتیک سوریه و پ.ک.ک چگونه نفت و غلات سوریه را غارت می کنند؟

  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۲۲۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : به گفته یک منبع اطلاعاتی عربی، گروه تروریستی پ‌ک‌ک که مقر آن در کوه‌های قندیل نزدیک مرز عراق و ایران و ترکیه است،مسئولیت پرونده نفتی سوریه را نیز برای تامین مالی فعالیت‌های نظامی و اداری خود بر عهده گرفته است.

روزنامه The Cradle روز سه شنبه به نقل از منابع رسمی سوریه گزارش داد که ایالات متحده یک محموله جدید نفت سوریه را از استان حسکه در ۱۲ دسامبر قاچاق کرده است.

بر اساس این گزارش، این کاروان حاوی ۳۷ تانک که توسط کامیون‌های نظامی آمریکا حمل شده بود، صبح امروز از طریق گذرگاه غیرقانونی مرزی المحمودیه در حومه شمال شرقی سوریه به سمت عراق حرکت کرد.

همین یک هفته پیش، آمریکا ۶۶ نفتکش سوری را در منطقه جزیره غارت کرده و به پایگاه های اشغالی در عراق منتقل کرده بود.

در این گزارش آمده است که این غارت تا حدودی به دلیل اختلال در عملیات قاچاق نفت ناشی از حمله ترکیه به نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) مورد حمایت آمریکا است که در مناطق عمدتاً نفت خیز شمال مستقر هستند.

این غارت ممکن است از زمان حمله ترکیه افزایش یافته باشد، اما همانطور که مشخص است سال هاست ادامه دارد.

گزارش های یک هفته پیش نشان داد که حملات هوایی ترکیه منابع اصلی درآمد نیروهای دموکراتیک سوریه از جمله دو میدان نفتی تحت اشغال آمریکا را هدف قرار داده است.

طبق تحقیقات میدانی The Cradle، تردد کاروان ها هر هفته از طریق گذرگاه های غیرقانونی انجام می شود. این کاروان ها اغلب توسط هواپیماهای جنگی یا هلیکوپترهای آمریکایی محافظت می شوند.

چوپانان منطقه از انتقال نفت قاچاق به پایگاه نظامی الحریر در اربیل، پایتخت اقلیم کردستان عراق خبر می دهند. این منطقه همچنین به عنوان مرکز جذب نیرو برای آژانس های جاسوسی غربی شناخته شده است.

بر اساس گزارش The Cradle، این تحقیقات همچنین نشان می دهد که این نفت برای حمایت از فعالیت های اداره خودمختار کردهای شمال و شرق سوریه (AANES) استفاده می شود.

از سوی دیگر، به گفته یک منبع اطلاعاتی عربی، (پ‌ک‌ک) ، مسئولیت پرونده نفتی سوریه را نیز برای تامین مالی ارتش و ارتش خود بر عهده گرفته است.

به گفته فراس الشوفی، ستون نویس تحقیق، این سرقت ها برای آمریکا جای پای محکمی در منطقه بین بغداد و دمشق ایجاد می کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شبکه خبری العهد نیوز لبنان نیز پیشتر اشاره کرد که دولت سوریه در تلاش است تا مزارع بزرگ گندم در منطقه الجزیره را از غارت یا آسیب دیدن توسط نیروهای آمریکایی محافظت کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر ایالات متحده غلات تقلبی را به کشاورزان عرضه می کنند که ادعا می کنند کیفیت بهتری دارند.

با این حال، کشاورزان به سرعت متوجه شدند که این دانه‌ها به دلیل “میزان بالای آلودگی نماتد” به خاک آنها آسیب جدی می‌زند.

دولت سوریه در تلاش است تا با راه اندازی برنامه ای برای فروش دانه های گندم و جو با قیمت های مقرون به صرفه به این وضعیت پاسخ دهد.

آژانس USAID در توییتی در ۱۲ دسامبر تلاش کرد نقش تهاجم ایالات متحده در آسیب رساندن به خاک سوریه را کم اهمیت جلوه دهد و آب و هوا را عامل این خسارت دانست.

آمریکا در سوریه چه می کند؟

نیروهای اشغالگر آمریکا علاوه بر اینکه از گروه‌های مسلح برای عملیات و برنامه‌های خود در منطقه حمایت می‌کنند، به سرقت نفت سوریه با قاچاق آن از پایگاه‌های خود در این کشور به عراق ادامه می‌دهند.

غارت منابع نفتی سوریه و محروم کردن مردم سوریه از منابع

شایان ذکر است که رسانه های رسمی سوریه بارها آمریکا و نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) را به اشغال میادین نفتی و قاچاق منابع به عراق متهم کرده اند.

ایالات متحده سال‌هاست که از شبه‌نظامیان SDF علیه دمشق حمایت می‌کند و نیروهای تحت حمایت ایالات متحده اکنون بخش‌هایی از استان‌های حسکه، دیرالزور و رقه را در اختیار دارند، جایی که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین