۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • آلتان تان نمایندۀ HDP: تاریخ سیاسی معاصر کردها مملو از برادر کشی است

آلتان تان نمایندۀ HDP: تاریخ سیاسی معاصر کردها مملو از برادر کشی است

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

آلتان تان از یک جانبه گرایی احزاب و حرکت های کردی انتقاد کرد و این امر را از مهمترین مشکلات دیپلماتیک کرد ها عنوان کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه زمان، آلتان تان، نماینده اسلام گرای دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با اشاره به این مسئله که تک جانبه گرایی نه تنها از مهمترین مشکلات عرصه سیاسی جهان است بلکه این مشکل را در عرصه سیاسی کردها نیز شاهد هستیم، تاکید کرد: کسانی که سلاح در دست دارند به هیچ کس اجازه اظهار نظر نمی دهند.
این نماینده پارلمان ترکیه که در کنگره “اسلام و زندگی در شرایط مختلف” در دیاربکر سخنرانی می کرد در سخنان خود با انتقاد از تحولات اخیر در داخل ترکیه و تحولات سیاسی اقلیم کردستان و کردستان سوریه عنوان کرد: تک جانبه گرایی تنها در ترک ها، رجب طیب اردوغان، مصر و یا چین وجود ندارد. در سیاست کردها نیز مشکل تک جانبه گرایی به وجود آمده است. هر کسی در هر جایی سلاح به دست می گیرد به دیگران اجازه اظهار نظر نداده و حقوق آنان را نادیده می گیرد. تاریخ معاصر در سیاست کردها پر از برادر کشی است. تا زمانی که علیه همدیگر این گونه توطئه می کنیم و تا زمانی که به اختلافات میان هم دامن می زنیم به هیچ جا نخواهیم رسید. اگر اختلافی میان وجود دارد آن را باید با گفتگو و مذاکره حل و فصل کرد نه با استفاده از سلاح.
تان در ادامه خاطر نشان کرد: در کردستان سوریه نیز این مشکل وجود دارد. در اقلیم کردستان عراق نیز شاهد این مشکلات هستیم. در میان کردهای ترکیه نیز وجود دارد. در تمام مناطق کردنشین سیاست کردها با این مشکل دست و پنچه نرم می کند. تصور کنیم یگ گروه کردی، بارزانی، طالبانی، گوران، پ.ک.ک و یا یک گروه اسلامی – کردی اداره منطقه ای از مناطق کردنشین را به دست گرفت. در این صورت دیگر گروه های کردی را نادیده نخواهد گرفت؟ همه گروه های دیگر را خائن معرفی نخواهد کرد؟ اگر معتقد باشید سلاح و قدرت در دستان ما است و همه از ما تبعیت خواهند کرد چه تفاوتی با دیکتاتورهای سابق و کمالیست ها خواهید داشت؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین