۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ ک ک هیچ نقطه مشترکی با این کشور، این ملت و بخصوص مردم منطقه ندارد

پ ک ک هیچ نقطه مشترکی با این کشور، این ملت و بخصوص مردم منطقه ندارد

  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴
  • ۲۹۷ بازدید
  • ۰

رئیس جمهور ترکیه به آتش کشیده شدن مسجد سربی شهر دیاربکر از سوی تروریستهای پ ک ک را ارزیابی کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از TRT، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ابراز داشت، ترکیه دولتی است که اگر گروهک تروریستی پ ک ک هزار بار شورش کند، هزار بار آن را سرکوب میکند.
اردوغان گفت: “در حالیکه ما مساجد یادگار اجدادمان در کشورهای بالکان را بازسازی میکنیم، در حالیکه سعی داریم صدای اذان را در چهار گوشه جهان به گوش برسانیم، با سازمانی که مساجد را از بین برده و صدای اذان را خاموش میکند، گذشته ای نداشته و آینده ای نیز نخواهیم داشت.”
اردوغان که در کاخ ریاست جمهوری از معتمدین محلی میزبانی نمود، به آتش کشیده شدن مسجد سربی شهر دیاربکر از سوی تروریستهای پ ک ک را ارزیابی کرد.
اردوغان گفت: “این عمل در راس برادران کردمان، تاریخشان و تمدنشان را مورد هدف قرار داد. جدال موجود، جنگی برای به دست آوردن حقوق برادران کرد نمیباشد بلکه جدا کردن بیشتر انها از اصالتشان میباشد. در عین حال این رفتار، نسل کشی فرهنگی محسوب میگردد.”
اردوغان که ضمن سخنانش مردم منطقه را نیز مورد خطاب قرار داد، ضمن ابراز اینکه با انجام این رفتار باید مشخص شده باشد که این سازمان تروریستی، هیچ نقطه مشترکی با این کشور، این ملت و بخصوص با مردم این منطقه ندارد، خواستار کمک مردم منطقه به نابود سازی این شبکه از کوچه ها، محله ها و شهرستانها شد.
رئیس جمهور ترکیه گفت: “این دولت شما را تنها رها نخواهد کرد. همیشه همراهتان میباشد چرا که ما باید امنیت شما در برابر کسانی که قصد از میان بردن آرامش شما را دارند، حفظ نماییم.”
مسجد سربی شهر دیاربکر که به دلیل پوشیده شدن سقفش با سرب به این نام نامیده می شود و یادگار ۵۰۰ ساله دوران عثمانی است دیروز از سوی تروریستهای پ ک ک به آتش کشیده شد.
تروریستها که قبلا به دنبال شلیک گلوله و پرتاب بمب، خسارات متعددی به این مسجد وارد کرده بودند دیروز سرانجام آنرا به اتش نیز کشیدند.
پس از اینکه مسجد از سوی تروریستها به اتش کشیده شد تلاش نیروهای آتشفشانی و پلیس برای فرونشاندن اتش به دلیل شلیک گلوله از سوی جنایتکاران پ ک ک دچار وقفه شد.
همین امر سبب شد تا مسجد سربی که نام دیگر آن مسجد فاتیح پاشا می باشد، متحمل زیانهای بیشتری شود.
ماهیر اونال وزیر جهانگردی و فرهنگ ترکیه ابراز داشت که تروریستهای پ ک ک از ذهنیتی چون طالبان برخوردار هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین