۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • یالچین آکدوغان: دمیرتاش در تلاش برای کمرنگ کردن نقش عبدالله اوجالان در روند مذاکرات صلح است

یالچین آکدوغان: دمیرتاش در تلاش برای کمرنگ کردن نقش عبدالله اوجالان در روند مذاکرات صلح است

  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
  • ۲۴۰ بازدید
  • ۰

معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی مدعی شد که حزب دموکراتیک خلق ها به خصوص صلاح الدین دمیرتاش در تلاش است تا نقش عبدالله اوجالان را در روند مذاکرات را کمرنگ کند.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیری ترکیه در سخنانی اعلام کرد: در آستانه انتخابات پارلمان ترکیه بیشتر از آن که توجه کنیم حزب دموکراتیک خلق ها چه اقداماتی صورت می دهد باید به اقدامات پ.ک.ک توجه شود. زیرا حزب دموکراتیک خلق ها به نوعی نقش واسطه پ.ک.ک را بازی می کند. پ.ک.ک هیچ موقع به راه حل سیاسی معتقد نبوده و حل و فصل دموکراتیک را قبول ندارد. پ.ک.ک برای این که به مقاصد خود دست پیدا کند در حال استفاده ابزاری از کردهای ترکیه و شرایط به وجود آمده در ترکیه است. عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک در اوایل فوریه پیام صادر کرد ولی این پیام در اواخر فوریه خوانده شد. زیرا کوه قندیل مخالف این پیام بود. صلاح الدین دمیرتاش بعد از آن که به ایالات متحده آمریکا سفر کرد همه چیز عوض شد.
وی در ادامه اظهار داشت: آیا صلاح الدین دمیرتاش در پی وضعیتی نیست که امرالی را از مدار روند مذاکرات خارج کند؟ حزب دموکراتیک خلق ها به خصوص صلاح الدین دمیرتاش در تلاش است تا نقش عبدالله اوجالان را در روند مذاکرات را کمرنگ کند. وقتی شما نمی خواهید به دستورات عبدالله اوجالان عمل کنید چرا خواهان سفر به جزیره امرالی هستید؟ برای پیک نیک به آن جا سفر می کنید؟ بارها با اقدامات خود جزیره امرالی را بی اثر کردید. چرا بار دیگر خواهان دیدار به عبدالله اوجالان هستید.
آکدوغان در ادامه خاطرنشان کرد: ۳۰ سال است برای حل و فصل مسئله کردها در تلاش هستیم. تمام اقدامات لازم را انجام داده ایم بنابراین حق داریم در برخورد با مسائلی که اشتباه است انتقاد کنیم. پ.ک.ک در تلاش است ساختارهای موازی با دولت ترکیه در داخل این کشور را به وجود آورد. این سناریوی اصلی کوه قندیل – حزب دموکراتیک خلق ها است، بازیگر اصلی این سناریو نیز صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها است. در درون این سناریو حل و فصل مسئله کردها وجود ندارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین