۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • معاون حزب عدالت و توسعه: HDP و پ.ک.ک در تلاش هستند تا کردهای ترکیه را از اسلام جدا کنند

معاون حزب عدالت و توسعه: HDP و پ.ک.ک در تلاش هستند تا کردهای ترکیه را از اسلام جدا کنند

  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

یاسین آکتای در سخنانی مدعی شد: کسانی که اکنون حرکت های ملی گرایی کردی را در پیش گرفته اند؛ از برخی مشکلات کردها در کشور در راستای مقاصد خود استفاده کرده و تلاش برای جدایی کردها از جهان اسلام هستند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری آناتولی، یاسین آکتای، معاون حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی عنوان کرد: دیگر در ترکیه دولتی وجود ندارد که زبان و دین مردم کشور را تعیین کند. دولت به شهروندان ترکیه با هر قوم و زبانی که باشند احترام می گذارد. زمانی که اقلیت های موجود در ترکیه خواهان استفاده از زبان مادری خود باشند دولت این امکان را برای آنان فراهم خواهد کرد. حزب عدالت و توسعه تنها حزبی بود که در ترکیه این امکان را فراهم کرد.
آکتای تصریح کرد: اکنون مدارس کردی در همه جا می تواند تاسیس شود. کسی به خاطر سخن گفتن به زبان کردی تحقیر نمی شود. در تلویزیون دولتی برنامه های کردی ۲۴ ساعته در حال پخش هستند. ولی در مقابل حرکت های سیاسی کرد، در تلاش هستند تا از طریق به کار گیری ملی گراهای کرد دولت را تحت فشار قرار دهند.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: کسانی که اکنون حرکت های ملی گرایی کردی را در پیش گرفته اند؛ از برخی مشکلات کردها در کشور در راستای مقاصد خود استفاده کرده و تلاش برای جدایی کردها از جهان اسلام هستند. زمانی که امروز شخصی “من کردم” بگوید، شخص دیگر “من ترکم”، “من عربم” و … باعث خواهد شد امت مسلمان تکه تکه شود. دیگر هیچ کدام از اینها را در یک جا نمی توان نگه داشت. اکنون قدرت های امپریالیستی برای تجریه ترکیه طرح ارائه می دهند. آنان هیچ موقع یکی بودن امت اسلام را تحمل نمی کنند. زمانی که ما به جان همدیگر بیفتیم آنان به مقاصد خود دست پیدا کرده و منابع کشور را به یغما خواهند برد. کردها نوادگان صلاح الدین ایوبی هستند آنان مسلمانند و حزبی که بر اصول اسلام پایبند نباشد را به عنوان نماینده خود قبول نخواهند کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین