۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گولان گارزان زنی که بصورت فجیع توسط پ.ک.ک کشته شد

  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱
  • ۱۶۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گولان گارزان با نام اصلی فلز یرلکایا در سال ۱۹۷۹ در بدلیس به دنیا آمد و در آنکارا بزرگ شد و دانشجو بود ودر آنجا به دانشگاه رفت. مدتی را در زندان گذراند وبعد از ازادی به پ ک ک ملحق شد و سپس وی را به سوریه پیش عبدالله اوجالان فرستادند و بعد از سپهری کردن اموزشهای لازم به مناطق آمد(دیاربکر) و گارزان رفت. زمانی که اوجالان دستگیر شد، او پیشنهاد انجام عملیات انتحاری را داد. او در فرماندهی واحد انتقام قرار گرفت. او برای یک حمله انتحاری به آنکارا می رود. اما چون اوجالان تغییر موضع داد فعالیت های خود را متوقف کرد ،و دوباره به منطقه خنره برگشت . اما گولان برخی ارتباطات و سریت ها را در داخل پ‌ک‌ک با دولت ترکیه می دانست. او به عنوان یک میانجی عمل می کرد و در مذاکرات با سازمان های دولتی شرکت می کرد . او در زمستان ۲۰۰۱-۲۰۰۲ گفت که روابط با دولت در خدمت مردم کرد نیست. آنچه گولان می خواست بگوید این بود که رهبری در راه اشتباه است دولت ترکیه ما را سر کار می گذارد وتوافق نخواهد کرد و روابط عبدالله اوجالان با دولت ترکیه را مورد نقد قرار داد . گولان در واقع شاهدبعضی ارتباطات نادرست اوجالان با دولت ترکیه بود بود.
جمیل بایک و دوران کالکان از رهبران پ.ک.ک تصمیم به نابودی گولان را گرفتند، اما دلیلی برای دستگیری او وجود نداشت. او مدیر نیروهای ویژه(فدائیان) پ.ک.ک بود. پ.ک.ک تصمیم گرفته بود که او را بصورت غیر مستقیم نابود کند و بکشند..
وقتی گلان عضو مجلس زنان (pask) بود برای برگزاری کنفرانس او و جند تن از نیروهایش را به منطقه مردو که به دره شهید هارون مشهور است فرا خواندند بعد از چند روز از برگزاری کنفرانس که همگی زن بودند اختلافاتی مشهود بود که زنان را به همدستی با مردان متهم می کردند اما سطح منقشات واختلاف عادی بودند وبعد از چند روز گلان در نوبت بعد از ظهر می گوید که من سر درد دارم نمی توانم در جلسه اماده شوم و به همین علت او به مقرش که در ابتدای دره بود می رود و بعد از اتمام جلسه وقتی دختران وارد مقر می شوند با جنازه گولان روبرو می شوند و داد وفریاد سر می زنند وبعد از این فاجعه کمیسیونی را برای تحقیق این مسئله را ایجاد کردند وچندین زن و دختر را دستگیر کردند و بعد از ماهها بازجویی اما قاتلی پیدا نشد
سوال این است ؟ چه کسی می تواند یک زن قوی هیکل ، که خود در هنر های رزمی مهارت داشت را بکشد ؟ در روستای مردو که ۳۰۰ نفرهستند حتی یک نفر شاهد این جنایت نبود. هیچ کس نمی تواند از بیرون وارد دره شهید هارون شود و این منطقه مستقیماً در کنترل پ.ک.ک است.
اشتیاق گولان انجام کارهای بزرگ برای پ.ک.ک بود، بنابراین با جان و دل جنگید.
جنبه غم انگیز حادثه گولان این است که پس از کشتن گولان توسط پ.ک.ک، او را “شهید بزرگ” معرفی کردند. از این رو پ.ک.ک گولان را چنان بالا برد که قاتل گولان که توسط رهبران پنهان پ.ک.ک مأمور شده بود فراموش شود. دراماتیک ترین جنبه قتل گولان این است که قاتل اوهم پ ک ک بود ، ابتدا او را را کشت و بعدا او را قهرمان اعلام کرد.
گولان در سن ۳۲ سالگی در روستای مردو در کنفرانس زنان در قندیل کشته شد، جایی که همه اطراف دره توسط اعضای پ ک ک احاطه شده است . پ ک ک مدعی شد که گولان در یک توطئه کشته شده است. گولان در واقع قربانی یک توطئه بود.
زیرا نفوذ غیر از پ ک ک به دره هارون غیر ممکن است و وجود ونفوذ نیرویی خارجی غیر ممکن است زیرا دهها مقر در پایین تر از دره هستند و وورودی منطقه توسط اسایش کنترل می شود وهیچ فردی نمی تواند وارد منطق شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین