۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گزارش یوروپل درباره تجارت مواد مخدر گروهک تروریستی پ.ک.ک

گزارش یوروپل درباره تجارت مواد مخدر گروهک تروریستی پ.ک.ک

  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • ۲۱۰ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در گزارش منتشر شده توسط اداره کل امنیت ترکیه درمبارزه با جرایم مواد مخدر، در مورد رابطه بین قاچاق مواد مخدر و PKK، “سالها است که به طور سیستماتیک میلیاردها دلار درآمدزایی از تجارت مواد مخدر توسط پ ک ک ایجاد می شود و با درآمدی که به دست می‌آورد فرزندان ما و جامعه را مسموم می کند لازماست علیه پ‌ک‌ک و حامیان انها که سال‌ها به طور سیستماتیک تجارت مواد مخدر ادامه می‌دهد، مبارزه کنیم. و با درآمدی که به دست می‌آورد، به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه می‌دهد.» در این گزارش با عنوان «رابطه بین پ‌ک‌ک و تجارت مواد مخدر: NARCOTERÖR» ضمن به اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به تجارت مواد مخدر سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در ترکیه و اروپا،سالهاست که هیچ درمان سیستماتیکی نداشته است.
در این گزارش، که پ‌ک‌ک از فعالیت‌های قاچاقچی که از طریق ترکیه انجام می‌شود، مالیات دریافت می‌کند، سازمان تروریستی PKK/KCK/PYD/YPG که ابتدا در ازای تامین به اصطلاح امنیت سازمان‌های جنایتکار مواد مخدر اخاذی دریافت می‌کردند در حال حاضر شخصا تجارت مواد مخدر را هماهنگ می کند، تحت عنوان مالیات بر محموله های قاچاق که از طریق کشور ترکیه انجام می شود، پول جمع آوری می کند، مواد مخدر را از طریق اعضای خود در خیابان های ترکیه و اروپا می فروشند. ، مکان و تدابیر هایی را برای تولید مواد مخدر فراهم می کند و در بعضی جاها کارگاه تاسیس کرده اند و نقش فعالی در کشت و تجارت غیرقانونی حشیش در مناطق آناتولی شرقی و جنوب شرقی ترکیه ایفا می کند و اکثر بازار مواد مخدر اروپا را مدیریت می کند. کشفیات و گزارش ها در حوزه بین الملل در گزارش منتشر شده از سوی اداره مبارزه با جرایم مواد مخدر، گزارش های بین المللی در مورد سازمان تروریستی پ.ک.ک و قاچاق مواد مخدر نیز ذکر شده و اظهارات زیر آمده است: مشخص شده است که این سازمان حمل و نقل و قاچاق مواد مخدر را سازماندهی می کند. در گزارش همین موسسه “تروریسم و خشونت سیاسی” آمده است که اکثر شهروندان ترکیه که در اروپا به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر دستگیر شده اند، یا شبه نظامیان پ ک ک هستند ویا دارای روابط نزدیک با این سازمان هستند. پ‌ک‌ک در گزارش‌هایی که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، هروئین را برای تامین مالی اقدامات تروریستی تولید و روانه بازار می کرد . باز هم در گزارش سال ۱۹۹۸ وزارت امور خارجه ایالات متحده بیان شده و تاکید می شود که نقش مستقیمی در حمل و نقل و بازاریابی دارد در گزارش نهایی کمیته فرعی UN/UNDCP در مورد قاچاق غیرقانونی مواد مخدر و مشکلات مربوط به آن در خاورمیانه و که در سال ۱۹۹۸ در بیروت تشکیل شد، پ ک ک به عنوان نمونه ای از سازمان های NARTO-TEROR ذکر شد. در گزارش نشست کمیته اقتصادی تقویت شده ناتو در سال ۲۰۰۷، آمده است که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک در هر مرحله از تجارت مواد مخدر، از تولید مواد مخدر تا توزیع آن، از بازاریابی در خیابان‌ها تا اخذ مالیات در اروپا دست دارد. که پ ک ک در این گزارش مستقیماً درگیر این مساله است، «براساس گزارش پلیس مالی ایتالیا در گزارش‌های سال ۱۹۹۸؛ پ ک ک مستقیما در تجارت بین المللی مواد مخدر دخیل است و درآمد غیرقانونی به دست می آورد. در گزارشی با عنوان “تروریسم و روندهای اروپایی” که توسط EUROPOL در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، آمده است که سازمان‌های تروریستی جدایی‌طلب مانند پ‌ک‌ک برای تامین مالی دست به جنایات قاچاق مواد مخدر و انسان می‌زنند. در گزارش منتشر شده توسط «گروه ویژه اقدام مالی برای جلوگیری از پولشویی (FATF)» در اکتبر ۲۰۱۵، عنوان شده است که پ‌ک‌ک از قاچاق غیرقانونی مواد مخدر درآمد کسب می‌کند و مالیات بر حمل و نقل مواد مخدر به بازار اروپا را از این طریق دریافت می‌کند. در شماره مجله اشپیگل دسامبر ۱۹۹۵ ، این خبر مبنی بر فروش مواد مخدر توسط سازمان تروریستی جدایی طلب پ ک ک به کودکان ۸ تا ۱۲ ساله آلمان در خیابان ها و واریز این پول به حساب سازمان منتشر شد. بر اساس این گزارش وضعیت تروریسم و روند ۲۰۱۳” صادر شده توسط EUROPOL؛ گفته شده است که پ.ک.ک به منظور تامین مالی فعالیت های تروریستی در قاچاق مواد مخدر دست دارد. رضا آلتون و زبییر آیدار، جمیل بایک، دوران کالکان، رمزی کارتال، صبری اوک و موراد قرییلان راسا مسئول تجارت مواد هستند .
“طبق گزارش جهانی مواد مخدر سازمان ملل در سال ۲۰۱۲، “در برخی از بخش‌های مسیر بالکان، مکان‌هایی که جرایم سازمان‌یافته و مکان‌هایی که فعالیت‌های تروریستی در آنها تجربه می‌شود همپوشانی دارند. مشارکت پ‌ک‌ک در تجارت مواد مخدر، در سال ۲۰۰۸، برخی از اعضای بازار هروئین در اروپا فعال هستند .دفتر دادستان عمومی آلمان ادعا کرد که ۸۰ درصد از مواد مخدر کشف شده در اروپا با پ.ک.ک مرتبط است (۱۹۹۴) او بر جنایات سازمان یافته پ.ک.ک و فعالیت های تجارت مواد مخدر در اروپا تاکید کرد. اعضای گروه تروریستی PKK/KCK/PYD/YPG اعتراف کردند که این سازمان مواد مخدر را در دره بقاع و شمال عراق تولید و در اروپا عرضه می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *