۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • (باسنیوز) اطلاعات محرمانه ای از کشته شدن ریزان جاوید توسط پ.ک.ک منتشر می کند

(باسنیوز) اطلاعات محرمانه ای از کشته شدن ریزان جاوید توسط پ.ک.ک منتشر می کند

  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۸۰۱ بازدید
  • ۰

“خانواده ریزان جاوید از پ ک ک توضیح می خواهند”

به گزارش انجمن بی تاوان، در نتیجه درگیری بر سر ترور رئیس مشترک سابق گروه تروریستی پژاک، چند تن از اعضای رهبری پژاک علیه پ.ک.ک موضع گیری کرده اند. یکی از فرماندهان سابق پ ک ک گفت: «اجازه دهید جسد ریزان جاوید را به خانواده اش نشان دهند.

در ۱۹ مرداد، رسانه های پ.ک.ک گزارش دادند که ریزان جاوید، در عملیات ترکیه و ایران در قامشلو کشته شده است. کشته شدن ریزان جاوید اعتراضات درون گروهکی پ ک ک را آشکار کرده و نوع و زمان این کشتار باعث نگرانی اعضای پژاک و خانواده اش شده است.

ریزان جاوید در سال ۲۰۱۵ از پ.ک.ک به دلیل برنامه هایش به شدت انتقاد کرد. جمیل بایک در پاسخ به او گفت که در شمال شرق سوریه تحت فشار هستند و باید با ایران آتش بس کنند.

حمید گوهری، نویسنده و منتقد کُرد، کتابی در مورد تاریخ پ.ک.ک نوشته و کارشناس کل مبارزات و تشکیل پ.ک.ک است. او از خانواده ای مبارز بود و به دلیل احساسات ناسیونالیستی به پ.ک.ک پیوست. یوسف ربانی(ریزان جاوید) قبل از پیوستن به پ‌ک‌ک در ایران فعال بود و در تهران کار می‌کرد، زمانی که پ‌ک‌ک ریزان جاوید را می‌خواست، او را می‌برد و با او صحبت می‌کرد.

پ.ک.ک نگذاشت ریزان برای پژاک کار کند، از او برای کار پ.ک.ک استفاده کردند، آخرین باری که توسط قندیل به قامشلو فرستاده شد، در آنجا کشته شد! نوع کشتار متفاوت است زیرا قبل از آن ۱۰۰۰ نفر در داخل پ.ک.ک منحل شده بودند و نوع کشتار اکنون متفاوت است.

ریزان جاوید انتقادات زیادی از پ‌ک‌ک داشت، به همین دلیل او را به سوریه فرستادند، در سال ۲۰۱۶، کودار کنگره خود را برگزار کرد، چون یک سال پیش ریزان انتقاد کرده بود، در کنگره کودار مورد ضرب و شتم قرار گرفت، سپس فردی به نام سوران رسول‌پور، که دست راست جمیل بایک بود و به گفته او پژاک را اداره می کرد، گفت که چند تن دیگر از رهبران پژاک توسط پ.ک.ک منحل و کشته شده اند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست و صدها نفر دیگر مفقود شده اند.

جاوید در ابتدا یک سیاستمدار و یک نظامی بود. بعداً پ‌ک‌ک او را به واحد نظامی منتقل کرد تا فوراً او را نابود کنند. نزدیکان او شنیده‌اند که ریزان جاوید سعی در ترک پ‌ک‌ک داشته است. بعد دستگیر شد و حالا که کشته شد جسدش به خانواده اش نشان داده نشده است، چه گلوله کشته شده باشد و چه با بمب های پهپادی که شبهاتی را ایجاد می کند و خانواده ریزان جاوید از پ.ک.ک خواسته اند که شفاف سازی کند..رزان جاوید در تل تمر کشته شد. نه قامشلو، اگر در تل تمر مجروح شده بود، چرا او را به بیمارستانی در نزدیکی حسکه نبردند، چرا او را به قامشلو بردند؟

در همین حال، محمود رش، یکی از فرماندهان سابق پ‌ک‌ک که اکنون پ.ک.ک را ترک است، به باس نیوز گفت: پژاک بخشی از پ‌ک‌ک است و پ‌ک‌ک از آن استفاده می‌کند، مردم را در آنجا دستگیر می‌کنند و به سنجار و سلیمانیه می‌برند.در مورد ریزان جاوید، سوریه جای عجیبی بود چون نمی دانست باید چه کند، بعد ادعا کردند که او کشته شده است، چگونه، کی و چرا کشته شده است؟ اینها همه سؤال است، از یک طرف پ.ک.ک می گوید برای بازدید از سوریه رفته است، از طرف دیگر می گوید مسئولیت به آن داده شده است.

پ‌ک‌ک به‌خصوص پس از انتقاداتش نسبت به ریزان جاوید تردید داشت،در اعزام ریزان به سوریه شک و شبهه زیادی وجود دارد. این آغاز و  پایان جاوید در پ.ک.ک بود، علاوه بر این چند نفر دیگر نیز در پ.ک.ک منحل شده اند.

“پ‌ک‌ک دلیل اصلی قتل ریزان جاوید است. یکی از قوی‌ترین احتمالات این است که توسط پ‌ک‌ک منحل شده است. نحوه کشته شدن او، بنابراین مهم است که خانواده‌اش این سوال را از پ‌ک‌ک بپرسند. از جسد جاوید ویدئو ضبط کنند و به خانواده اش بدهند تا ببینند او بر اثر گلوله یا بمب پهپاد کشته شده است.

علاوه بر خانواده همچنین برخی از اعضای رهبری پژاک خواستار توضیح از پ.ک.ک شدند و خواستار سرنوشت هیوا ارگش نیز هستند که از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *