۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گروه تروریستی پ.ک.ک کودکان را مجبور می کند در صفوف خود در سوریه و عراق بجنگند

گروه تروریستی پ.ک.ک کودکان را مجبور می کند در صفوف خود در سوریه و عراق بجنگند

  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱۲۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، علیرغم توافق امضا شده با سازمان ملل، گروه تروریستی پ.ک.ک همچنان از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می کند.

این گروه تروریستی با قطع حمایت عمومی در عراق، سوریه، ایران و ترکیه ضربات سنگینی را متحمل شده است.

وضعیت تضعیف شده آن از رسانه های به اصطلاح آن نیز آشکار است که فراخوان هایی را برای تظاهرات و اعتراضات عمومی مطرح کرده اند که بر سر زبان ها افتاده است.

در حالی که حامیان این سازمان تروریستی از تظاهرات در شهر اربیل عراق منع شده اند، تظاهرات آن در شهر سلیمانیه نیز شرکت کنندگان کمی داشته است.

پ.ک.ک در تلاش است تا با فریب و استخدام اجباری کودکانی که خانواده هایشان به طور فزاینده ای صدای اعتراض خود را علیه تروریست ها بلند می کنند، قدرت خود را حفظ کند.

تحصن توسط خانواده‌های جوانانی که توسط پ‌ک‌ک ربوده شده یا به‌ اجبار استخدام شده‌اند، اکنون هزارمین روز خود را پشت سر گذاشته است.

پ.ک.ک علیرغم توافق با سازمان ملل برای آزادی آنها، به استفاده از کودکان به عنوان جنگجو ادامه می دهد.

محمد علو، یک فعال کرد سوری به خبرنگاران عراقی گفت که سازمان “جوانان انقلابی” وابسته به پ ک ک دختری به نام کولیا تاریک ددو را در مقابل مدرسه ای در شهر حلب سوریه ربودند.

به گزارش گلان مدیا، یکی از رسانه های وابسته به حزب دموکرات کردستان، مریم هیدیر، مادر ایرانی گفت که دختر ۱۳ ساله اش اسرین محمدی توسط پژاک، شاخه ایرانی پ.ک.ک، ربوده شد و دخترش هنگام تلاش برای فرار از سازمان کشته شده است.

به گزارش رسانه های عراقی، در مورد دیگری، پ.ک.ک در جولای ۲۰۱۹ دو نفر را در دهوک ربود که هنوز سرنوشت آنها نامشخص است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی روداو در شمال عراق در ۲۱ مه، مریم فرید محمد توسط گروه تروریستی پ.ک.ک در شهر عین العرب در شمال سوریه در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ ربوده شده است.

ساکر محمد هیبو، یک پسر ۱۴ ساله اهل شهر قامشلی و فهد عبدالرحمن، یک نوجوان ۱۵ ساله از منطقه صنعتی عین العرب نیز گزارش شده که توسط تروریست ها ربوده شده اند. خانواده های آنها با رسانه های محلی صحبت کردند و خواستار نجات فرزندانشان شدند.

رسانه های عراقی همچنین از ربوده شدن دو برادر جوان در حلب خبر دادند که آنها را مجبور به پیوستن به صفوف مسلح پ.ک.ک کرد.

به گفته منابع محلی، ابراهیم ۹ ساله و محمد سوکی یوسف ۱۰ ساله – که هر دو در شهر عفرین به دنیا آمده اند – یکشنبه گذشته توسط تروریست های پ.ک.ک در مرکز شهر حلب در ۴۲ کیلومتری شهر حلب ربوده شدند.

در ۱۰ ژوئن، تصاویری در رسانه‌های اجتماعی نزدیک به پ.ک.ک نشان می‌دهد که این سازمان تروریستی ۱۱ کودک دیگر با تبار کرد و عرب را به خدمت گرفته است.

این تصویر نشان می‌دهد که کودکان پوستری از عبدالله اوجالان، رهبر زندانی پ‌ک‌ک و به اصطلاح بنر این گروه تروریستی را حمل می‌کردند.

عبدالعزیز تمو، رئیس انجمن مستقل کردهای سوریه در ۷ ژوئن به خبرگزاری آناتولی گفت که ربوده شدن کودکان زیر ۱۰ سال توسط پ.ک.ک در شش ماه گذشته افزایش یافته است.

در بیانیه ای کتبی در روز اول آوریل توسط شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) آمده است که پ ک ک دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله به نام های روسیل سیهو و زاهده کوکار را از محله شیخ مقصود در حلب ربوده است.

در این بیانیه آمده است که سازمان تروریستی به کودکانی که ربوده شده اند اجازه ملاقات با خانواده های خود را نمی دهد و این دختران برای آموزش تسلیحات از حلب به سمت کمپ های تروریستی پ.ک.ک در منطقه منبج به شمال شرق سوریه منتقل شده اند.

پ.ک.ک در پایان ماه فوریه چهار کودک ۱۴ تا ۱۶ ساله را در منطقه عین العرب ربود، یک کودک ۱۴ ساله در منطقه تل رفعت در ۲۸ مارس، دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله در حلب در پایان ماه مارس و چهار کودک در حلب در ماه آوریل برای پیوستن به نیروهای مسلح آن.

در حالی که پ‌ک‌ک در عراق کودکان ایزدی را که در منطقه سنجار در موصل عراق ربوده است به زور استخدام می‌کند، ایزدی‌ها برای آزادی فرزندان خود تظاهراتی برگزار کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین