۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مسئول اتحادیه میهنی کردستان: بعید نیست که خیابان های سلیمانیه بخاطر پ.ک.ک گلوله باران شود

مسئول اتحادیه میهنی کردستان: بعید نیست که خیابان های سلیمانیه بخاطر پ.ک.ک گلوله باران شود

  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۴۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، فعالیت های پ.ک.ک در سلیمانیه که تحت کنترل اتحادیه ملی کردستان (KNU) است، در حال افزایش است. اتحادیه میهنی کردستان همچنین نگران است که کاری که پ.ک.ک انجام می دهد احتمالاً منجر به گلوله باران خیابان های سلیمانیه شود.

نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات روز شنبه در سلیمانیه با اعضا و هواداران پ ک ک درگیر شدند و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده شد. تظاهرات در میان خیابن های شلوغ برگزار شد و بسیاری از مغازه داران سلیمانیه مجبور شدند برای چند ساعت مغازه های خود را ترک کنند. اتحادیه میهنی کردستان نگران است و رسما به پ ک ک هشدار داده است که فعالیت های خود را به خارج از سلیمانیه منتقل کند.

جبار محمد، معاون ستاد مرکزی اتحادیه میهنی کردستان در سلیمانیه به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: اگر شهروندان کُرد از دولت اقلیم کردستان تقاضایی داشته باشند، در صورتی که کردستان باشد و تقاضا به استان سلیمانیه باشد، از واحد اداری استان سلیمانیه مجوز دریافت خواهند کرد.

وی افزود: ما به همه بخش‌های کشور به عنوان یک احساس ملی احترام می‌گذاریم، اما به شرطی که این خواسته‌ها دلیل بر هم زدن و نابودی نظام عمومی نباشد، این نمی‌تواند ادامه یابد، زیرا نباید فراموش کنیم که ترکیه اغلب اهداف خود را هدف قرار می‌دهد. هواپیماهای بدون سرنشین، گاهی اوقات در مناطق غیرنظامی، بنابراین مردم می ترسند که این موارد دوباره هدف قرار بگیرند.

هفته گذشته پ.ک.ک هواداران خود را از سلیمانیه که اهل ترکیه بودند با اتوبوس به کویا آورد و از آنجا قصد ورود به اربیل را داشتند، روز چهارشنبه در مقابل دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان درگیری رخ داد و آنها سعی کردند بیانیه ای را بخوانند. در مقابل دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، اما در نهایت توسط محافظان دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان حذف شدند که منجر به ایجاد تنش شد.

گروه پ.ک.ک در بیانیه ای که در جای دیگری در سلیمانیه خوانده شد، اتحادیه میهنی کردستان را به دلیل پیدا نکردن قاتلان زکی چلبی (که مظنون به کشته شدن خود پ.ک.ک است) مقصر دانست.
پ.ک.ک در رسانه های خود مدعی شده است که برای برگزاری تظاهرات در کویا استان اربیل آماده می شود.

ابوزاد صالح مصطفی، یکی از اعضای رهبری اتحادیه میهنی کردستان و رئیس ستاد مرکزی اتحادیه میهنی در کویا گفت: «تظاهرات از سوی اتحادیه میهنی کردستان حمایت نشد، اتحادیه میهنی از پ‌ک‌ک حمایت نکرد».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین