۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشف زندان مخفی پ.ک.ک در کوه‌های سنجار عراق

کشف زندان مخفی پ.ک.ک در کوه‌های سنجار عراق

  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
  • ۱۹۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای ارتش این کشور زندان سری متعلق به عناصر گروه تروریستی پ ک ک را در کوه‌های سنجار واقع در استان نینوای عراق کشف کرده‌اند.

منابع امنیتی تصریح کردند: واحد اطلاعات ارتش عراق موفق به کشف یکی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های متعلق به پ ک ک در منطقه جلمیران در کوه سنجار شده اما تاکنون قادر به رفتن به محل این زندان نیست.

پس از حصول اطلاعات موثق از وجود زندان در این منطقه، فرمانده تیپ ۲۰ ارتش عراق برای بازدید میدانی از این زندان سری به منطقه مذکور رفت اما عناصر مسلح پ ک ک مانع از ورود وی شدند.

به گفته این منابع، سرهنگ اثیر الربیعی فرمانده تیپ ۲۰ ارتش عراق با حمایت بالگردهای نظامی و در راس نیرویی نظامی به این منطقه رفت اما به دلیل ممانعت عناصر پ ک ک از ورود وی به زندان، تنش‌هایی میان دو طرف شکل گرفت.

در همین رابطه، «اسماعیل سنجاری»، عضو حزب دموکرات کردستان اظهار داشت: عناصر پ ک ک چندین زندان و بازداشتگاه سری در مناطق تحت نفوذ خود در اقلیم و یا استان نینوا واقع در شمال عراق دارند و اینها اطلاعات موثق و دارای مستندات لازم است اما دولت عراق هیچ واکنش و اقدام جدی برای برخورد و برچیدن این زندان‌ها انجام نمی دهد.

سنجاری تاکید کرد: پ ک ک بر اساس طرح‌های خطرناکی عمل می‌کند که تاثیرات منفی بر امنیت شمال عراق دارد، باقی ماندن این گروه خطری بزرگ بر امنیت عراق و اقلیم کردستان است.

پ ک ک که در فهرست گروه‌های تروریستی جای دارد، در مناطق متعدد مرزی با ترکیه نظیر قندیل، زاخو، العمادیه، متین، افاشین و زاب فعالیت دارد و آنکارا به دلیل وجود این گروه مخالف خود در شمال عراق حملات نظامی متعددی در این منطقه انجام داده و می دهد.

شهر سنجار هر از گاهی شاهد درگیری‌هایی میان ارتش و عناصر مسلح پ ک ک است که مخالف اجرای توافق عادی سازی اوضاع در این شهر است که میان بغداد و اربیل به امضا رسیده است.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین ۲۵۰۰ نیروهای امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیروها تضمین خواهد شد به طوری که ۱۰۰۰ تن از این نیروهای امنیتی از اهالی سنجار و ۱۵۰۰ تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در ادامه بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *