۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • کادرهای پژاک -کودار در اروپا به کنترل سرویس های جاسوسی در آمده اند

کادرهای پژاک -کودار در اروپا به کنترل سرویس های جاسوسی در آمده اند

  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۴۸ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : گروهک تروریستی پژاک-کودار هر جند که در رسانه ها  ادعا کنند که مستقل هستند اما بنا به کارنامه ۱۹ساله خود از لحاظ عملی ثابت نکرده اند که مستقل هستند.

کودار – پژاک نسبت به دیگر گروهک های کردی وابستگی آن به نیروهای خارجی بیشتر است. کودار از یک طرف وابسته به پ.ک.ک است و طبق دستورات پ.ک.ک عمل می کند و همه مسئولان آن نیز از طرف پ.ک.ک تعیین می شود و از همه مهم تر فعالیت های سیاسی پژاک- کودار از طرف کمیته سیاسی پ.ک.ک مدیریت می شود و دیگر فعالیت ها نیز از طرف دیگر کمیته مانند کمیته اموزش -کمیته ایدئولوژی – کمیته دیپلماسی و … مدیریت می شوند.

در طول ۱۹سال گذشته پژاک آن طور که پ.ک.ک برنامه ریزی کرده بود نتوانست برنامه ها را در ایران پیش ببرد. اولین برنامه پ.ک.ک برای پژاک -کودار جذب نیرو بود و بنا به پیشنهاد پ.ک.ک در کنگره کودار هدفی برای جذب نیرو تعیین شده بود و کودار قول داده بود که ۳۰۰۰ نیروی تازه جذب کند. اما علیرغم اینکه چند سال از تاریخ برگزاری کنگره کودار–پژاک گذشته اما انها نتوانستند حتی ۱۰۰ نفر را جذب کنند و از یک طرف نیز بیشتر عوامل شان را از دست دادند. زمانی که پژاک -کودار به این نتیجه رسیدند که نمی توانند در ایران جایگاهی بدست بیاورند مجبور شدند به جمع اوری اطلاعات در باره ایران و بخصوص در نوار مرزی بپردازند. زیرا در عرصه سیاسی هر گروه مخالف ایران می خواهد خود را نسبت به رقبایشان صاحب قدرت و نفوذ در ایران قلمداد کند و کودار -پژاک همیشه در اروپا بر روی این گزینه مانور می دهند و ادعا می کنند که انها تنها نیروی مخالف ایران هستند که صاحب نیروی جریکی در ایران هستند و دسترسی انها نسبت به دیگر گروه ها بیشتر است. اما نیروهای خارجی و اروپایی برای این به گفتمان کودار قناعت بیاورند از انها درخواست اطلاعات در باره ایران کردند و به همین علت کودار برای اینکه وانمود کند که نسبت به دیگر گروه ها جایگاه قویتری دارد همیشه از طریق کادرهای اروپایی اطلاعات را به انها می دهند و طوری شده که پژاک- کودار مانند یک پیمانکار برای فعالیت های جاسوسی در ایران برای سرویس اطلاعاتی سیا – موساد – و سرویس اطلاعاتی انگلیس و المان کار می کنند. از کادرهای پژاک سیامند معینی – اهون چیاکو – اگری شاهو -نقش اصلی را بازی می کنند و اینها همیشه در جلسات محرمانه با سرویس اطلاعاتی همکاری می کنند و گاهی شنیده شده که انها بدون اطلاع پ.ک.ک اطلاعاتی را به این سرویس ها می دهند.

گروهک های تروریستی زمانی بیشتر متکی به دولتهای خارجی می شوند که امید شان را در ایران از دست می دهند و آنجه را که بدنبال آن هستند نمی توانند بدست بیاورند و احساس می کنند که دیگر تواناییشان را از دست می دهند و انها در قبال دادن اطلاعات پولی برای صرف کرن عضوها می گیرند تا اینکه موقعیت خود را حفظ کنند. جالب این است که همه تجهیزات و تسلحات و مهمات کودار امریکایی هستند و این به این معنا است که کودار -پژاک تماما به کنترل امریکا -اسرائیل در آمده است.

مشخص شد که در اغتشاشات اخیر بنا به دستورات سیا و موساد تمام سعی و تلاشان را کردند که اغتشاشات را ادامه بدهند و هر روز بیانیه دادند و مقداری اسلحه نیز فرستادند اما نتوانستند به اهداف شومشان برسند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین